Adaugă un citat | Citate la întâmplare | Votează! | Votate recent | Adăugate recent | Comentarii recente | Top general

Sergiu Celibidache

Din moment ce fiecare ton în parte este un sistem solar, între el și aparițiile adiacente există relații strânse, nearbitrare și neinterpretabile. Aceste relații se formează nu numai în spațiu, ci și în timp. Ceea ce muzicologia ignoră cu desăvârșire este structura temporală a apariției epifenomenelor și efectul lor, reflectat în universul afectiv al oamenilor. Esența muzicii se află în relația ton-om și în căutarea corespondentelor dintre această structură a sunetului și structura universului afectiv uman.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Citate similare

Sergiu Celibidache

Esența universului afectiv uman este dată de relațiile dintre acum, între ceea ce a trecut și ceea ce va veni. Argumentările active care marchează motivele de mișcare a emoțiilor și sentimentelor ivite în lumea afectivă sunt reprezentate de această legătură dublă "acum", între viitor și trecut. O astfel de coardă se împarte la mijloc, imediat după se împarte la doi: apare octava; se împarte în trei: apare cvinta; se împarte în patru, în cinci, în zece, în o sută până când, pentru percepția umană, se atinge starea de liniște din care a fost smulsă.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Primului ton îi urmează ceva diferit... Cu primul ton am constat că acesta nu este numai o apariție spațială, ci are și o dimensiune temporală. Familia sa se ivește după el. De aceea, pentru prima oară în acest spațiu îngust, avem de-a face cu un fenomen care va rămâne de însemnătate, de esență, pentru tot ce se va ivi mai târziu.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Articularea a două tonuri egale este un proces de contrastare care își menține locul și rolul înăuntrul întregii expansiuni. Expansiunea este pășirea în spațiu și timp, purtată mai departe. Esența fiecărei-expansiuni spațio-temporale este dată de legătura impenetrabilă, natural organică, "așa și nu altfel" dintre toate articulările implicate în această dezvoltare. Toate sunt atribute evidente dintre aceste întrepătrunderi.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Există o întreagă viață în care te documentezi, faci cercetări care duc la rezultate neinterpretabile, deci științifice... Cauți să afli din punct de vedere filosofic, pe de o parte, cum lucrează sunetul asupra spiritului uman, și pe de altă parte care sunt condițiile în care sunetul este recâștigat de cosmos de la care a fost furat de om.

citat celebru din
Adăugat de Veronica ȘerbănoiuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Karl Marx

În producția socială a vieții lor, oamenii intră în relații determinate, necesare, independente de voința lor - relații de producție -, care corespund unei trepte de dezvoltare determinate a forțelor lor de producție materiale. Totalitatea acestor relații de producție constituie structura economică a societății, baza reală pe care se înalță o suprastructură juridică și politică și căreia îi corespund forme determinate ale conștiinței sociale.

în Contribuții la critica economiei politice (ianuarie 1859)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
cumpărăturiCartea "Insemnari despre romani" de Karl Marx este disponibilă pentru comandă online cu preț redus, la doar -9.63- 7.99 lei.
Sergiu Celibidache

Ce se mișcă? Materia crudă substanțială: o coardă, o masă de aer sau de metal. Știm că totul este mișcare. Dacă sunetul este mișcare, atunci ce diferențiază sunetul, care poate deveni muzică, de celelalte mișcări? Structura sa specifică este de neînlocuit, care îi stă la bază: vibrațiile egale și constante. Pentru o anumită unitate de timp, același număr de vibrații: aceasta este esența tonului muzical.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Dacă al doilea ton este fizic egal cu primul avem de-a face cu o situație cu totul nouă. Al doilea ton nu este perceput la fel cu primul, pentru că primul ton pe mine m-a marcat cu ceva (altfel nici nu pot ști cum cel de-al doilea este al doilea). Aceasta este o impresie oarecare, chiar și numai în mintea mea sau chiar numai în această sensibilitate umană, care este incredibil de deschisă. Acest ton, însă, nu mai are acest avantaj incredibil de a cădea pe teren neprelucrat, ci cade pe un câmp prelucrat de primul ton. În muzică un există nicio repetiție.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Într-un șir de percepții tonale dispare fiecare apariție individuală, iar ceea ce rămâne este relația care poate fi percepută doar prin transcendență. Spiritul transcendent nu se află nici în prima verigă a relației, nici în cea de-a doua, ci le depășește pe amândouă și își însușește esența raportării lor concentrate, de înrudire a ființei și de apartenență a unuia față de celălalt. Legăturile dispar, dar nu dispar de acolo de unde au apărut – din sfera fizic perceptibilă (cum o fac tonurile), ci se integrează într-o unitate nou deslușită, mai înaltă, care transcende particule, care întruchipează opera statornică, funcția etern posibilă, a spiritului uman.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Totul există în Liniște. Dincolo de aparențele sunetelor, dincolo de totalitatea zgomotelor, Liniștea este fundamentul creației, care, neîncetat, e prezentă fără a pretinde nimic. Liniștea nu cere, Liniștea nu condiționează, Liniștea nu așteaptă, pentru că Ea este lipsită de nevoi. Liniștea se oferă pe Sine, se dăruiește în mod necondiționat și susține, fără efort, existența sunetului. Căci în spatele sunetului se află Liniștea din care provine sunetul; în profunzimea sunetului, se află Liniștea din care s-a dezvoltat sunetul; în inima sunetului, se află Liniștea din care a pornit sunetul. Inima sunetului este locuită de Liniște, iar această Liniște se îngrijește de buna funcționare a sunetului, chiar dacă sunetul nu este conștient de ceea ce se află în inima sa. Căci Liniștea nu face zgomot și nu cere atenția sunetului - tocmai de aceea este nesfârșită.

în Întoarcerea la Liniște, Liniștea, Partea I
Adăugat de George Aurelian StochițoiuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
cumpărăturiCartea "Intoarcerea la liniste" de Cătălin Manea este disponibilă pentru comandă online cu preț redus, la doar -20.00- 11.99 lei.

Știința, cu experimentele și logica sa, încearcă să înțeleagă ordinea și structura universului. Religia, cu inspirația teologică și reflecția sa, încearcă să înțeleagă scopul și sensul universului. Acestea sunt legate între ele. Sensul implică structura, iar ordinea ar trebui cumva să fie interpretabilă din punct de vedere al scopului.

citat din
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Tonul care vibrează constant nu vibrează singur. Un șir întreg de sunete alăturate, cărora creatorul inventiv nici măcar nu le-a dat naștere, vibrează și ele laolaltă și se întrunesc într-o multitudine complet nouă și rezonantă. Acestea sunt sunete armonice, acele apariții adiacente, direct subordonate: epifenomenele imediat următoare. Coarda elastică, ce a fost întinsă între două puncte, coloana de aer care a fost închisă într-un spațiu cilindric, nu poate vibra pe de-a-ntregul. Trebuie să se împartă după legea masei inerte. Iar din aceste subdiviziuni rezultă o serie de sunete care aparțin sferei familiei sunetului de bază. Așadar, sunetul de bază nu este singur. Este mereu însoțit de familia sa, care îi aparține și îi este aproape. Și foșnetul, o sumă indefinibilă de surse ale sunetului, are armonice. Acestea sunt, însă, de neperceput pentru funcția de întemeiere a conștiinței mele, pentru că sunt nediferențiate.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Integrarea nu are nimic de-a face cu conceptul matematic și formal-logic al reînființării unității din diferențiere. Nu este vorba despre o reînființare, ci despre o nou-înființare unică și primă, care nu pretinde decât o condiție: aceea a relațiilor (relații existente între părți sau feluri de a fi) care se completează reciproc și se complementează între ele.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Onepointedness-ul spiritului aude relația dintre cele două. În această relație nu este de față nici primul, nici cel de-al doilea. Dacă în cel de-al doilea fenomen nu este nimic nou, atunci interesul meu se micșorează. Pentru că primul ton a avut mai întâi efect asupra mea, pe cel de-al doilea îl pot percepe doar în raport cu primul. Pășirea mai departe în timp prezintă o nouă dimensiune în favoarea celui de-al doilea.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Tonul se naște din inițiativa omului și aparține, totodată, universului. Melodia zămislită de om aparține și cosmosului pentru că este re-câștigată. Fundamental este ca în acel ton, care este și o întruchipare spațială, să poată fi deslușită și dimensiunea ocultă a timpului. Aceasta marchează miezul relației cu omul.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache
spirit uman
Spiritul uman este o entitate indivizibilă, în sine închisă, care se confruntă mereu cu o multitudine de înfățișări. Este un "unu" și poate avea de-a face, în același timp, doar cu un alt "unu".

definiție clasică de în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Alan Watts

Uitați aici un copac în această grădină care în fiecare vară produce mere, și noi îi spunem măr pentru că acel copac face mere. Asta e ceea ce face. În regulă, acum aici avem un sistem solar în interiorul unei galaxii, și una dintre ciudățeniile acestui sistem solar este că cel puțin pe planeta Pământ, acesta produce oameni! Exact cum un măr face mere!

citat din
Adăugat de Catalin PopescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
cumpărăturiCartea "Cosmologia voioasa" de Alan Watts este disponibilă pentru comandă online cu preț redus, la doar -26.00- 24.70 lei.
Sergiu Celibidache

Rezonanța reunită a sunetului de bază și a familiei sale, născută involuntar din om, nu există în lumea pe care el o denumește naiv "natură". Omul creează condiții astfel încât acestea să apară. Împrumută, fură cosmosului această singură manifestare, care, fără el, nici nu există. Însă nu pentru mult timp. Până și sunetului unic îi va fi reamintită originea sa și îi va fi rechemată neîntârziat. Până și acesta dispare. Și el trebuie să ia loc în masa materiei inerte din care a fost smuls. Efectele secundare, pe care el le-a dezvăluit, nu sunt altceva decât puncte diferite, de oprire, clar delimitate, pe calea dispariției sale finale.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
David Boia

Poduri emotive

Peste provocări și manii
Peste obsesii și ostentații
Să stabilim intrinsec
Degrabă și afectiv
Poduri de comunicare
Între persoane și oameni
Între ființe și făpturi
În domeniul practic
În mod realist și destoinic
Pe traseul conștiinței
Relații pure și imaculate
Ca între sisteme simpatice
Și cele parasimpatice
Să făurim poduri durabile
Peste obstacole și sincope
Peste prăpăstii și hăuri
Între suflete și suflete.

poezie de (21 februarie 2017)
Adăugat de David BoiaSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
în alte limbiTextul original este scris în limba română.
Blaise Pascal

Cea dintâi pace, care este cea mai importantă, este cea care vine în sufletele oamenilor atunci când își conștientizează relația lor cu universul, unicitatea lor întru univers și toate puterile sale, și când își dau seama că în centrul universului locuiește Marele Spirit, și că acest centru este cu adevărat pretutindeni, este înlăuntrul fiecăruia dintre noi.

citat celebru din
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
în alte limbiTextul original este scris în limba franceză. Dacă îl găsești, îl poți adăuga la Fr.Citatepedia.net. Dacă există deja, ne poți semnala pagina, ca să creăm legătura.
Sergiu Celibidache

Al doilea ton este egal celui dintâi – în contrastul dintre două tonuri egale se materializează cele mai elementare structuri de sunet (care iau în calcul timpul și care sunt ipoteza potrivită) pentru ca metamorfoza tuturor datelor de ton, în muzică, să fie desăvârșită.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Căutare

Căutări recente | Top căutări | Info

Fani pe Facebook