Adaugă un citat | Citate la întâmplare | Votează! | Votate recent | Adăugate recent | Comentarii recente | Top general

Sergiu Celibidache

Al doilea ton este egal celui dintâi – în contrastul dintre două tonuri egale se materializează cele mai elementare structuri de sunet (care iau în calcul timpul și care sunt ipoteza potrivită) pentru ca metamorfoza tuturor datelor de ton, în muzică, să fie desăvârșită.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Citate similare

Sergiu Celibidache

Dacă al doilea ton este fizic egal cu primul avem de-a face cu o situație cu totul nouă. Al doilea ton nu este perceput la fel cu primul, pentru că primul ton pe mine m-a marcat cu ceva (altfel nici nu pot ști cum cel de-al doilea este al doilea). Aceasta este o impresie oarecare, chiar și numai în mintea mea sau chiar numai în această sensibilitate umană, care este incredibil de deschisă. Acest ton, însă, nu mai are acest avantaj incredibil de a cădea pe teren neprelucrat, ci cade pe un câmp prelucrat de primul ton. În muzică un există nicio repetiție.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Constantin Brâncuși

Bună ziua ton ton

Cum îi mai merge dragului ton ton? Ce faci tu ce faci tu? ce faci tu dragă ton ton? ce faci tu?
Ce faci tu? Ton Ton Ton Ton ton Ton Ton ton ton ton
Titi Titi Titi Riti ti ti
Ton Ton s-a ridicat din pat Ton Ton Ton Ton Ton
Ton ton și e cu totul aiurit
Ri ti ti ti ni ti ti
ton ton ton Ton ton ton

poezie celebră de din O scrisoare către Marthe Lebherz (25 septembrie 1926)
Adăugat de Costel ZăganSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
cumpărăturiCartea "Romani celebri - Constantin Brancusi" de Constantin Brâncuși este disponibilă pentru comandă online cu preț redus, la doar -7.51- 5.99 lei.
Sergiu Celibidache

Un singur ton nu poate devină muzică. Dimensiunile activității în extensie care se îndreaptă, împotriva inerției atotcuprinzătoare și a tendinței atotcuprinzătoare, spre dispariție, se materializează doar prin manifestarea următorului ton. În diviziunea fenomenului de bază, în deslușirea familiei sale, există deja ceva ce nu poate fi interpretat.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Onepointedness-ul spiritului aude relația dintre cele două. În această relație nu este de față nici primul, nici cel de-al doilea. Dacă în cel de-al doilea fenomen nu este nimic nou, atunci interesul meu se micșorează. Pentru că primul ton a avut mai întâi efect asupra mea, pe cel de-al doilea îl pot percepe doar în raport cu primul. Pășirea mai departe în timp prezintă o nouă dimensiune în favoarea celui de-al doilea.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Primului ton îi urmează ceva diferit... Cu primul ton am constat că acesta nu este numai o apariție spațială, ci are și o dimensiune temporală. Familia sa se ivește după el. De aceea, pentru prima oară în acest spațiu îngust, avem de-a face cu un fenomen care va rămâne de însemnătate, de esență, pentru tot ce se va ivi mai târziu.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Articularea a două tonuri egale este un proces de contrastare care își menține locul și rolul înăuntrul întregii expansiuni. Expansiunea este pășirea în spațiu și timp, purtată mai departe. Esența fiecărei-expansiuni spațio-temporale este dată de legătura impenetrabilă, natural organică, "așa și nu altfel" dintre toate articulările implicate în această dezvoltare. Toate sunt atribute evidente dintre aceste întrepătrunderi.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Este vorba despre înrudirea dintre tonuri, înrudire între diferitele niveluri de sunet, intensități. Dacă unul este foarte puternic, iar celălalt este slab nu este vorba de un contrast foarte mare. Dacă unul este foarte puternic, iar celălalt este tot puternic atunci avem un contrast enorm. Cu cât este mai mare contrastul, cu atât sunt mai numeroase punctele de contact dintre stările de fapt. Și cu cât este mai mare contrastul, cu cât sunt mai numeroase contactele, cu atât mai mult timp îmi trebuie mie pentru a percepe asta. Așadar dimensiunea temporală este inclusă în interval. Frescobaldi spune: Pasajele expresive trebuie cântate mai încet decât celelalte.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Frank Barone: Țelina e cea care face salata de ton să fie salată de ton. Ce mi-ai dat tu, este o zeamă lungă de ton.

replică din filmul serial Dragul de Raymond
Adăugat de Nicoleta StroieSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Tonul se naște din inițiativa omului și aparține, totodată, universului. Melodia zămislită de om aparține și cosmosului pentrueste re-câștigată. Fundamental este ca în acel ton, care este și o întruchipare spațială, poată fi deslușită și dimensiunea ocultă a timpului. Aceasta marchează miezul relației cu omul.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Tonul

Ávem fel și fel de ton:
Tonul de la telefon,
Tonul zis și muzical,
Și-apoi tonul cel vocal
(Ton scăzut și ton strident,
Cum e tonul vehement),
Ton ‒ nuanță de culoare,
De exemplu, la o floare,
Și avem apoi, firește,
Tonul care este pește.

poezie de din Peștii, pescarii și pescuitul în aforisme, epigrame, poezii, pamflete și satire (25 martie 2020)
Adăugat de George BudoiSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
în alte limbiTextul original este scris în limba română.
Sergiu Celibidache

Repetiția fizică a unui ton nu poate creeze contrastul care lasă să se formeze expansiunea, pășirea mai departe în spațiu și timp, în ciuda devenirii structurilor muzicale de început. Fiecare articulare muzicală reprezintă un proces de expansiune și compresie. Dreptul la durată, dreptul de a continua existe – prezent în trăire în dimensiunea spațio-temporal㠖 depinde nemijlocit de contrarietăți. Expansiunea se poate dilata până când nu se poate lărgi mai mult. Acest punct crucial al fiecărei desfășurări expansive se numește "punct culminant".

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Ce se mișcă? Materia crudă substanțială: o coardă, o masă de aer sau de metal. Știm că totul este mișcare. Dacă sunetul este mișcare, atunci ce diferențiază sunetul, care poate deveni muzică, de celelalte mișcări? Structura sa specifică este de neînlocuit, care îi stă la bază: vibrațiile egale și constante. Pentru o anumită unitate de timp, același număr de vibrații: aceasta este esența tonului muzical.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Din moment ce fiecare ton în parte este un sistem solar, între el și aparițiile adiacente există relații strânse, nearbitrare și neinterpretabile. Aceste relații se formează nu numai în spațiu, ci și în timp. Ceea ce muzicologia ignoră cu desăvârșire este structura temporală a apariției epifenomenelor și efectul lor, reflectat în universul afectiv al oamenilor. Esența muzicii se află în relația ton-om și în căutarea corespondentelor dintre această structură a sunetului și structura universului afectiv uman.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Muzica nu corespunde unei forme de a fi. E o devenire, e ceva care naște, crește, ajunge la un punct de maximă expansiune și moare, ca o plantă, ca un sentiment, ca orișicare activitate omenească. Deci, mata, vrei fixezi ceea ce te-a impresionat cândva, în loc păstrezi în matale posibilitatea de a te impresiona, de a avea la dispoziție elementele cu care iar intri în stadiul de euforie, care încă nu-i muzică.... transcenderea stadiului de euforie poate duce la ceea ce numim noi, câțiva dintre noi, muzică.

în interviu
Adăugat de Veronica ȘerbănoiuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Sergiu Celibidache a fost cel care mi-a deschis definitiv calea... perspectiva... felul în care tu, ca muzician, poți te exprimi și să-i determini cât mai eficient pe cei din jur în a face muzică.

în ziarul Universul Radio, interviu (5 noiembrie 2006)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Am întâlnit o groază de oameni care ar da orice ca să fie altcineva decât sunt. O jumătate de viață și-o consacră mimetismului și imitației, iar o altă jumătate își etalează colecția de măști pe care le-au purtat în prima parte a vieții lor. Până și ideea despre moarte este pentru ei o copie jalnică după moartea protagonistului vreunui film sau roman citit în tinerețe. A încerca fii tu însuți în orice împrejurare este o aventură a spiritelor mari. Paradoxal, dar când îți reușește această performanță descoperi că ești de fapt la fel ca toți ceilalți și ajungi crezi, ca Borges, că zilele tale și nopțile tale sunt egale în sărăcie și în bogăție cu cele ale lui Dumnezeu și cu cele ale tuturor oamenilor.

citat din
Adăugat de Oana CameliaSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Există în muzică un fenomen care nu se întâmplă în domeniul celorlalte senzații materiale ale simțurilor. Fenomenul de octavă. Octava, adică dublul frecvențelor infraroșului sau ultravioletului nu mai cad în sector perceptibil omenesc. Cad în afară. Fenomenul de octavă este un fenomen referențial cosmic. Peste octavă nu există nimic. Or, există în muzică ceva care atinge omul unde nu-l poate atinge nici cel mai profund gând. Și totuși este real... Este foarte greu de pus în compatibilitate cu filosofia care, de la Brentano încoace a spus că orice conștiință e conștiință de ceva. Uite, există o conștiință? conștiința yoga? o conștiință activă, nu pasivă, fără să fie conștiință de ceva. Un gol în care poate intra tot.

în interviu
Adăugat de Veronica ȘerbănoiuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Vocea Tăcerii are același ton ca și nota muzicală Si. Este sunetul pur din care se naște Cuvântul. Ascultarea Tăcerii constă în autodizolvarea Eu-lui individual în acest sunet.


Adăugat de Chiriac DuicuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Marchizul de Sade

Orice este dincolo de limitele minții umane este fie iluzie, fie inutilitate; și din moment ce zeul vostru trebuie să fie una dintre cele două, în primul caz ar trebui fiu nebun cred în el, iar în al doilea prost.

citat celebru din
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Ce știm despre sunet și despre tonul muzical? Nu cu mult mai mult decât omul preistoric, care, urmându-și o chemare lăuntrică spre libertate, îl descoperă prin căutări pline de har și îl împrumută nepremeditat din univers. Sunetul este mișcare. Sunetul este vibrație.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Căutare

Căutări recente | Top căutări | Info

Fani pe Facebook