Adaugă un citat | Citate la întâmplare | Votează! | Votate recent | Adăugate recent | Comentarii recente | Top general

Sergiu Celibidache

Tonul îl atinge pe om direct și inevitabil și evocă reflexe libere, necondiționate, neținând cont de niciun fel de determinare specific individuală (rasă, gen, situație socială, vârstă). Pentru acest scop, el percepe, atunci când ipotezele sunt astfel reunite, o echivalență apropiată și de neconfigurat în lumea atinsă de afect a subiectului receptor.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Citate similare

Sergiu Celibidache

Care sunt ipotezele? Nu fiecare receptor poate să înlăture și să îndepărteze ceea ce funcționează ca voal colorat între conștiința sa curată și realitate. Cerul poate să fie albastru și să rămână mereu astfel și, totuși, ceață și nori pot să existe între. Dar fiecăruia îi este dată posibilitatea sfântă să înlăture ceea ce atârnă între și să își elibereze perspectiva. Acel "atât, cât și" al limbii nu se găsește la acel "astfel și nu altfel" al tonului muzical. Dacă sunetul apare schimbat, acest fapt poate fi cauzat doar de starea diferită a degradării influențate de ego – degradarea percepției noastre, care plutește între conștiința curată și realitatea pură.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Prostia

Nu ține cont de vârstă, gen,
Că ești om blond, brunet, șaten,
Și nici de treapta socială:
Prostia e... universală.

epigramă de din Dicționarul prostiei (8 octombrie 2021)
Adăugat de George BudoiSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
în alte limbiTextul original este scris în limba română.
Sergiu Celibidache

Dacă un instrument cântă prea jos sau prea sus, dacă nu găsește tonul potrivit, atunci este diferit de restul și apare o dualitate. Dar când găsește tonul potrivit este integrat în unitate. Dispare? Nu, este integrat în "unu", în "acum".

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Omul a creat tonul care vibrează constant, l-a înălțat din adâncul inert al lumii sale înconjurătoare de materie crudă la lumina conștiinței sale sau, poate, l-a coborât din sfera divină. În orice caz: l-a creat. El lasă să vibreze o lungime elastică între două puncte fixe, suflă printr-un tub de bambus sau printr-un os tibian golit, înzestrat cu găuri, și întemeiază, astfel, fără a avea vreo idee în această privință, ipotezele sub care poate să depășească condițiile sale "întru acum".

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Spiritul liber poate să urmărească tendințele contrare a doi factori muzicali aflați în conflict; și doar din imbold propriu, indisolubil, înspre libertate îi este dat să observe mai departe atâta ne-libertate, astfel încât să poată percepe înfrângerea conflictului ce l-a purtat cu sine.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Esența universului afectiv uman este dată de relațiile dintre acum, între ceea ce a trecut și ceea ce va veni. Argumentările active care marchează motivele de mișcare a emoțiilor și sentimentelor ivite în lumea afectivă sunt reprezentate de această legătură dublă "acum", între viitor și trecut. O astfel de coardă se împarte la mijloc, imediat după se împarte la doi: apare octava; se împarte în trei: apare cvinta; se împarte în patru, în cinci, în zece, în o sută până când, pentru percepția umană, se atinge starea de liniște din care a fost smulsă.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Tonul

Ávem fel și fel de ton:
Tonul de la telefon,
Tonul zis și muzical,
Și-apoi tonul cel vocal
(Ton scăzut și ton strident,
Cum e tonul vehement),
Ton ‒ nuanță de culoare,
De exemplu, la o floare,
Și avem apoi, firește,
Tonul care este pește.

poezie de din Peștii, pescarii și pescuitul în aforisme, epigrame, poezii, pamflete și satire (25 martie 2020)
Adăugat de George BudoiSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
în alte limbiTextul original este scris în limba română.
Sergiu Celibidache

Dacă al doilea ton este fizic egal cu primul avem de-a face cu o situație cu totul nouă. Al doilea ton nu este perceput la fel cu primul, pentru că primul ton pe mine m-a marcat cu ceva (altfel nici nu pot ști cum cel de-al doilea este al doilea). Aceasta este o impresie oarecare, chiar și numai în mintea mea sau chiar numai în această sensibilitate umană, care este incredibil de deschisă. Acest ton, însă, nu mai are acest avantaj incredibil de a cădea pe teren neprelucrat, ci cade pe un câmp prelucrat de primul ton. În muzică un există nicio repetiție.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Tonurile pot forma și epifenomene care cad în afara sferei de percepție umană, care, acustic, se percepe de la 16 vibrații până la 20000 și, muzical, de la 32 până la 8000.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Ce anume este de veacuri Aici? Frumusețea întrebării: "Cine sunt eu?" este că nu există niciun răspuns. Mintea va încerca să te ajute, dar însăși cuvintele "eu sunt" apar în ceea ce deja "Eu-Sunt". Liniștea este aceeași. Acest "Eu-Sunt" este cel care este la granița dintre "cu formă" și "fără formă", percepția pură, fără niciun perceptor. Dacă acum, în această clipă, există doar cuvintele și doar auzul, dacă ele nu caută să se asocieze unui individ - "eu", care încearcă să înțeleagă ceva - ce mai rămâne? Pe Cel ce moare înainte de moarte, moartea nu-l mai poate atinge, pentru că este el însuși moartea morții. Îmi place să spun, și chiar așa este, că El a îngropat moartea în Inima Vieții Veșnice. Noi nu realizăm că acest concept de naștere este o farsă la fel de mare ca și conceptul de moarte, chiar le credem reale. Noi credem că suntem o formă înlănțuită în lumea formelor. Când eu scriam Biblia, tu jucai table cu Dumnezeu. Pe mine mă interesează, ce anume este de veacuri Aici? Sinele nu este un concept, toate conceptele vin și pleacă din Prezență, dar Prezența rămâne. Ceea ce suntem noi este atât de evident, încât este inevitabil. Sinele este inevitabil!

în Când capul "eu-lui" este tăiat, ce mai rămâne?
Adăugat de George Aurelian StochițoiuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Tonul se naște din inițiativa omului și aparține, totodată, universului. Melodia zămislită de om aparține și cosmosului pentru că este re-câștigată. Fundamental este ca în acel ton, care este și o întruchipare spațială, să poată fi deslușită și dimensiunea ocultă a timpului. Aceasta marchează miezul relației cu omul.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Mintea supraconștientă este independentă de timp. Pentru ea trecutul, prezentul și viitorul sunt una, dat fiind că la acest nivel conștiința individuală se identifică direct cu Conștiința Cosmică Divină.

în Cele 12 legi universale ale succesului
Adăugat de MicheleflowerbombSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
cumpărăturiCartea "Cele 12 legi universale ale succesului" de Herbert Harris este disponibilă pentru comandă online cu preț redus, la doar -25.00- 18.99 lei.
Sergiu Celibidache

În unitatea generatoare multitudinea dispare. Putem avea de-a face numai cu acest "unu" pentru că și noi înșine suntem "unu". Când ne confruntăm cu o multitudine existentă nu putem să începem nimic cu ea. Pentru a ne-o însuși trebuie ca mai întâi să devină "unu". Și ne-o însușim pentru a deveni liberi pentru următoarea însușire. Onepointedness este capacitatea spiritului de a cuprinde tot.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Onepointedness-ul spiritului aude relația dintre cele două. În această relație nu este de față nici primul, nici cel de-al doilea. Dacă în cel de-al doilea fenomen nu este nimic nou, atunci interesul meu se micșorează. Pentru că primul ton a avut mai întâi efect asupra mea, pe cel de-al doilea îl pot percepe doar în raport cu primul. Pășirea mai departe în timp prezintă o nouă dimensiune în favoarea celui de-al doilea.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Spiritul liber aude cum libertatea este dobândită prin echilibrul contrastelor. Numai libertatea poate înțelege libertatea. Libertate, a fi liber, a se elibera pe sine – sunt unul și același lucru. Sunt unul și același lucru pentru fiecare dualitate de acțiuni eliminatoare ale spiritului liber, atunci când sunetului îi reușește să devină muzică.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Tonul care vibrează constant nu vibrează singur. Un șir întreg de sunete alăturate, cărora creatorul inventiv nici măcar nu le-a dat naștere, vibrează și ele laolaltă și se întrunesc într-o multitudine complet nouă și rezonantă. Acestea sunt sunete armonice, acele apariții adiacente, direct subordonate: epifenomenele imediat următoare. Coarda elastică, ce a fost întinsă între două puncte, coloana de aer care a fost închisă într-un spațiu cilindric, nu poate vibra pe de-a-ntregul. Trebuie să se împartă după legea masei inerte. Iar din aceste subdiviziuni rezultă o serie de sunete care aparțin sferei familiei sunetului de bază. Așadar, sunetul de bază nu este singur. Este mereu însoțit de familia sa, care îi aparține și îi este aproape. Și foșnetul, o sumă indefinibilă de surse ale sunetului, are armonice. Acestea sunt, însă, de neperceput pentru funcția de întemeiere a conștiinței mele, pentru că sunt nediferențiate.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Erich Fromm

Iubirea nu este un sentiment de care să se poată bucura oricine, indiferent de gradul său de maturitate... tentativele omului de a iubi vor fi sortite eșecului, dacă nu va încerca, cât se poate de activ, să-și dezvolte personalitatea deplină, astfel încât să ajungă la o orientare productivă; că satisfacția în iubirea individuală nu poate fi atinsă fără capacitatea de a-ți iubi aproapele, fără o autentică smerenie, fără curaj, credință și disciplină. Într-o cultură în care calitățile acestea sunt foarte rare, dobândirea capacității de a iubi rămâne de asemenea, inevitabil, o realizare rară. Și într-adevăr, putem să ne întrebăm fiecare câte persoane care iubeau cu adevărat am cunoscut.

în Arta de a iubi
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
cumpărăturiCartea "Anatomia distructivitatii umane" de Erich Fromm este disponibilă pentru comandă online cu o considerabilă reducere de preț, la -66.47- 39.99 lei.
Sergiu Celibidache

Ce știm despre sunet și despre tonul muzical? Nu cu mult mai mult decât omul preistoric, care, urmându-și o chemare lăuntrică spre libertate, îl descoperă prin căutări pline de har și îl împrumută nepremeditat din univers. Sunetul este mișcare. Sunetul este vibrație.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sergiu Celibidache

Cuprinderea a două spații separate corespunde singurului fel posibil de a acționa al spiritului – unic, prim și ultim fel de a "nu putea face nimic altceva". Pentru ca spiritul să poată cuprinde, el trebuie să încheie cu multitudinea, trebuie să iasă din ea, trebuie să se afirme împotriva ei. Pentru că multitudinea apare etern nouă este necesar ca abilitatea reducerii etern consumate să rămână aceeași.

în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Omul trăiește în toate lumile, dar fiecare dintre ele are un mod specific de manifestare. Aceasta înseamnă că înainte de toate el este influențat de lumea cea mai apropiată, cu care se află în contact cel mai deplin. Lumile mai îndepărtate influențează de asemenea omul, fie direct, fie indirect, trecând prin lumile intermediare, dar acțiunea lor este diminuată direct proporțional cu depărtarea lor sau diferențierea lor față de om. Influența lumii imediat următoare, cea a lumii stelelor, este deja evidentă în viața omului - deși "știința", desigur, nu este capabilă să identifice și să controleze aceste influențe.

în Fragment dintr-o învățătură necunoscută (23 noiembrie 2016)
Adăugat de TibiSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Căutare

Căutări recente | Top căutări | Info

Fani pe Facebook