Adaugă un citat | Citate la întâmplare | Votează! | Votate recent | Adăugate recent | Comentarii recente | Top general

Gustave Le Bon

Mulțimile, contrar indivizilor care le compun, nu au capacitatea unei judecăți critice. Individul din cadrul unei mulțimi nu mai este el însuși, ci un automat pe care propria sa voință nu-l mai poate dirija. În momentul în care face parte dintr-o mulțime, un individ, chiar dacă este o persoană foarte cultivată, își pierde capacitatea de a judeca critic și se comportă în mod afectiv, având chiar manifestări primitive și barbare. În consecință, judecățile morale ale unei mase sunt independente de originea sau intelectul indivizilor care le compun.

în Psihologia mulțimilor
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
cumpărăturiCartea "The Crowd Paperback" de Gustave Le Bon este disponibilă pentru comandă online la 45.99 lei.

Citate similare

Gustave Le Bon

În cazul unei mulțimi, orice sentiment, orice act este contagios, și contagios în așa măsură încât individul sacrifică foarte ușor interesul său personal în favoarea interesului colectiv. Aceasta este o aptiudine contrarie naturii sale, de care omul nu devine capabil decât atunci când face parte dintr-o mulțime.

în Psihologia mulțimilor
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Pretențiile asupra dreptului la supraviețuire biologică depinde în întregime de capacitatea pe care o are individul în chestiune de a-și construi, cu ajutorul altora, o viață umană. Ceea ce înseamnă că, în situațiile în care nu există posibilitatea nici unei apropieri de o viață cu adevărat umană, dreptul la existența biologică sau fizică își pierde rațiunea de a fi și, ca atare, acea miloasă suprimare a vieții, în sensul biofizic al cuvântului este acceptabilă sau poate chiar obligatorie.

citat din
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Gustave Le Bon

Faptul cel mai izbitor, prezentat de o mulțime psihologică este următorul: oricare ar fi indivizii care o compun, oricât de asemănătoare ori deosebite ar fi modul lor de viață, ocupațiile lor, caracterul ori inteligența lor – singurul lucru care îi transformă în mulțime îi înzestrează cu un fel de suflet colectiv. Acest suflet îl face să simtă, să gândească și să acționeze fiecare în mod izolat.

în Psihologia mulțimilor
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Gustave Le Bon

Dispariția personalității conștiente, predominanța personalității inconștiente, orientarea pe calea sugestiei și a contagiunii sentimentelor și a ideilor în același sens, tendința de a transforma imediat în acte ideile sugerate, acestea sunt principalele caracteristici ale individului din mulțime. Acesta nu mai este el însuși, ci un automat a cărui voință a devenit neputincioasă de a mai conduce.

în Psihologia mulțimilor
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Gustave Le Bon

Observații atente par a arăta că individul, aruncat de câtăva vreme în sânul unei mulțimi active, cade curând, ca urmare a efluviilor care se degajă aici sau dintr-o cu totul altă cauză încă necunoscută, într-o stare aparte, care se apropie mult de starea de fascinație a hipnotizatului aflat în stăpânirea hipnotizatorului. Activitatea creierului fiind paralizată la subiectul hipnotizat, acesta devine sclavul tuturor activităților sale inconștiente, pe care hipnotizatorul le dirijează după bunul său plac. Personalitatea conștientă dispare, voința și discernământul sunt desființate. Sentimente și gânduri sunt atunci orientate în sensul determinat de hipnotizator.

în Psihologia mulțimilor
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Dorința de bogăție este pur și simplu capacitatea de dezvoltare a vieții, căutându-și împlinire; orice dorință este efortul unei posibilități neexprimate de a se produce. Puterea care caută să se manifeste este cea care determină dorința. Ceea ce te face pe tine să îți dorești mai mulți bani, este același lucru care face planta să crească; este Viață care își caută exprimare deplină.

în Știința de a deveni bogat
Adăugat de MicheleflowerbombSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
cumpărăturiCartea "The Wisdom of Wallace D. Wattles II - Including: The Purpose Driven Life the Law of Attraction & the Law of Opulence Paperback" de Wallace D. Wattles este disponibilă pentru comandă online cu preț redus, la doar -41.99- 25.72 lei.
Sigmund Freud

Psihologia colectivă privește individul ca pe un membru al unui trib, al unui popor, al unei caste, al unei clase sociale, al unei instituții, sau ca pe un element aparținând unei mulțimi umane care, la un moment dat și în virtutea unui scop precis, s-a organizat într-o masă, într-o colectivitate.

în Psihologia colectivă și analiza eului
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
cumpărăturiCartea "Pachet Opere Esentiale Sigmund Freud 11 volume" de Sigmund Freud este disponibilă pentru comandă online cu o mare reducere de preț, la -499.00- 299.99 lei.
Gustave Le Bon

În sufletul colectiv, aptitudinile intelectuale ale oamenilor și, în consecință, individualitatea lor se șterg. Eterogenul se îneacă în omogen și însușirile inconștiente domină. Această punere în comun a insușirilor obișnuite ne explică de ce mulțimile nu sunt capabile să îndeplinească acte care reclamă o inteligență superioară. Mulțimile nu cumulează inteligența, ci mediocritatea.

în Psihologia mulțimilor (1894)
Adăugat de sorinSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
C. Wright Mills

Individul nu-și poate înțelege propria experiență și nu-și poate făuri destinul decât dacă se situează în epocă. El nu-și poate cunoaște șansele în viață decât înțelegându-le și pe cele ale tuturor indivizilor care se află în aceleași circumstanțe cu el.

în Imaginația sociologică (1975)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
cumpărăturiCartea "The Power Elite Paperback" de C. Wright Mills este disponibilă pentru comandă online la 81.99 lei.
Sigmund Freud

Caracteristicile în aparență noi pe care individul le manifestă în cadrul mulțimii nu reprezintă de fapt decât manifestări ale inconștientului în care se află înmagazinați germenii a tot ce există mai rău în sufletul omenesc; dacă vocea conștiinței încetează sau dacă sentimentul responsabilității dispare în aceste circumstanțe – iată un fapt pe care nu ne este greu să-l înțelegem.

în Psihologia colectivă și analiza eului
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sigmund Freud

Este cam simplistă afirmația care pretinde că o concentrare a atenției asigură execuția adecvată a unei activități, pe când diminuarea atenției ar avea un efect contrar. Există o mulțime de acțiuni pe care le executăm în chip automat sau cu atenția scăzută, ceea ce nu dăunează cu nimic gradului lor de precizie.

în Introducere în psihanaliză
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Gustave Le Bon

Influența unei sugestii îl va lansa pe individul din mulțime cu o irezistibilă impetuozitate către îndeplinirea unor anumite acte; impetuozitatea este și mai irezistibilă în cazul mulțimilor decât la subiectul hipnotizat, deoarece sugestia, fiind aceeași pentru toți indivizii, se amplifică, devenind reciprocă.

în Psihologia mulțimilor
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Arătați-ne un om care nu greșește niciodată și vă vom arăta un om care nu face nimic. Capacitatea de a face gafe ocazional este inseparabilă de capacitatea de a facese întâmple ceva. Singurii oameni care sunt în afara pericolului de a face greșeli sunt cei care dorm în cimitirul Greenwood.

citat din
Adăugat de Dana GurăuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
în alte limbiEste disponibil și textul în engleză.
Osho

Revoluționarul este condiționat și el de trecut. Poate să nu fie condiționat de Iisus Hristos sau de Gautam Buddha, dar este condiționat de Karl Marx sau Mao Zedong ori Iosif Stalin sau Adolf Hitler ori Benito Mussolini... Revoluționarul are propria sa biblie - Das Kapital; propriul sau pământ sfânt - Uniunea Sovietică; propria sa Mecca - Kremlinul... și la fel ca orice altă persoană religioasă, nu trăiește potrivit stării sale de conștiință. El trăiește conform unei conștiințe create de alții. Din acest motiv, revoluționarul nu este decât un reacționar. El poate fi împotriva unei anumite societăți, dar este întotdeauna susținătorul unei alte societăți. Poate fi împotriva unei culturi, însă este gata cât de curând pentru o altă cultură. El nu face decât să se mute dintr-o închisoare în alta - din creștinism în comunism; de la o religie la alta - din hinduism în creștinism. Își schimbă închisorile.

citat celebru din
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
cumpărăturiCartea "The Colors of Your Life: A Meditative and Transformative Coloring Book Paperback" de Osho este disponibilă pentru comandă online cu o considerabilă reducere de preț, la -53.99- 32.99 lei.

Așadar, ce va înțelege căutătorul, care este Adevărul ce NU poate fi ținut prizonier în carapacea, închisoarea cuvintelor? Adevăr care firește nu poate fi decât infinit si indescriptibil și firește liber de închisoarea cuvintelor a conceptelor? Oamenii aceștia gen Laurențiu sau Cosmin tot mai caută Adevărul în ce au spus diferite ființe realizate și tocmai de aceea încă nu l-au găsit, dacă doar pentru o secundă l-ar fi căutat în propria lor inimă ar fi realizat că ei sunt Adevărul, că Adevărul e chiar aici, chiar Acum, veșnic fresh, liber de cuvintele oricui și fiind infinit liber de orice descriere. Adevărul e atât de simplu încât nici un gând sau minte nu-l poate prinde sau descrie! Nu poate fi monopolul unei religii darmite unei tehnici. Nu există nici o cale pentru adevăr pentru că adevărul este veșnic Aici! "A-FI" neasociat cu gândul este simplitatea sau inima libertății.

citat din
Adăugat de George Aurelian StochițoiuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Cuvântul latin "finis" înseamnă deopotrivă sfârșit și scop. Din clipa în care o persoană nu poate să vadă în avans finalul unei perioade provizorii din viața sa, ea nu mai este în stare să-și stabilească nici un obiectiv viitor, este incapabilă să își stabilească o sarcină de îndeplinit. În consecință, în ochii săi viața își pierde întregul conținut și sens și, viceversa, imaginarea "finalului" și a scopului din viitor constituie exact sprijinul spiritual. Numai un astfel de sprijin spiritual ne poate feri să sucombăm forțelor formatoare ale mediului social.

în Doctorul și sufletul
Adăugat de anonimSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Delimitarea dintre Voință și Inconștiență este una foarte vagă și delicată; este ca un contur cu creion dermatograf la baza genelor. Nu știi dacă privirea acelei femei chiar este inteligentă sau dacă este umbrită de o profunzime – poate e doar dunga cenușie, vagă și delicată, care trișează șiun plus de mister unei priviri obișnuite, opace și obtuze. Poate de aceea, multe dintre femeile demachiate par să nu mai aibă nimic de spus.

în Scrisul, între vindecare și destin (2014)
Adăugat de Doina PostolachiSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
în alte limbiTextul original este scris în limba română.
cumpărăturiCartea "Ambroise" de Doina Postolachi este disponibilă pentru comandă online cu preț redus, la doar -28.00- 26.60 lei.
Sigmund Freud

Diverse cauze determină apariția caracterelor speciale ale mulțimilor. Prima constă în faptul că individul din mulțime dobândește, prin conștiința apartenenței la un număr, sentimentul unei puteri de neînvins, ce îi permite să cedeze unor instincte pe care dacă ar fi singur, ar fi obligat să și le reprime. El va ceda în fața acestora cu atât mai ușor cu cât (mulțimea fiind anonimă și ca atare, iresponsabilă) sentimentul responsabilității, care îi înfrânează totdeauna pe indivizi, ar dispărea în întregime. Prin urmare, este suficient să spunem că individul din mulțime se află plasat în niște condiții care îi permit să-și relaxeze reprimarea tendințelor sale inconștiente.

în Psihologia colectivă și analiza eului
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Dacă realizezi cu adevărat că absolut orice imagine, orice trăire care vine și pleacă nu este reală, pentru că Sinele este chiar Acum și chiar Aici, pentru că Sinele este veșnic, Sinele îl ești dinaintea corpului și vei fi după ce corpul nu va mai fi, îl ești chiar în această clipă, atunci în mod automat vezi că tot ceea ce vine și pleacă nu este Sinele. Poate o experiență care vine și pleacă să fie Sinele? Iată de ce zic că Samadhi nu are nici o legătură cu Sinele. Samadhi este o stare indusă de minte, creată de minte în urma unei practici.

citat din
Adăugat de George Aurelian StochițoiuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Ionuț Popa

Lască Știuio: Omul nu rămâne niciodată neatins de ideea că își pierde o bună parte din timp încercând să trăiască; totuși, mobilul care-i lipsește acestuia din încercarea de a descifra gravitatea situației este starea METAfizică alimentată de frământarea gratuită la care nu va obține niciodată un răspuns, cu atât mai puțin o pâine pentru a-și umple... timpul. Trebuie să recunoaștem: un disconfort epidermic nu poate fi decât reconfortant în vremuri de cumpănă. Astfel, știind că își pierde timpul, având noțiuni vagi despre ceea ce înseamnă "a pierde" și "timp", atenția lui este deturnată de la adevărata stare de lucruri: cum ar putea cineva să piardă un bun pe care nu-l are în posesie? Cum ar putea omul să-și piardă timpul, dacă nu a reușit încă să pună sub semnul întrebării, nici măcar preț de o milisecundă, puterea sa de înțelegere a unei himere de-o asemenea anvergură? Dacă nu are timp, omul nu are ce pierde. Dar dacă nu știe să piardă? Atunci natura timpului va fi pentru el cu atât mai străină cu cât imaginea-i reflectată în oglinda nopții îi va ascunde umbra care se învârte după soare întocmai ca orele după lumină. Pentru că nu timpul este entitatea care se scurge, ci omul însuși, cu tot ce are el de oferit seamănului său: sufletul în schimbul unei pâini și pâinea ca fisă, aflată în mâinile celor care se pot juca ore în șir, zile la rând, ani interminabili la aparatul cu marionete.

replici, scenariu de
Adăugat de Ionuț PopaSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
în alte limbiTextul original este scris în limba română.
cumpărăturiCartea "Liber Amicorum Liviu Pop. Reforma dreptului privat roman in contextul federalismului juridic European" de Ionuț Popa este disponibilă pentru comandă online cu o considerabilă reducere de preț, la -180.00- 143.99 lei.

Căutare

Căutări recente | Top căutări | Info

Fani pe Facebook