Adaugă un citat | Citate la întâmplare | Votează! | Votate recent | Adăugate recent | Comentarii recente | Top general

Kierkegaard

În lume se vorbește de fapt numai despre limitare intelectuală ori estetică sau despre acele lucruri indiferente, de care se interesează cel mai adesea lumea; căci tocmai acesta este spiritual lumii, acela de a conferi o valoare infinită unor chestiuni indiferente. Perspectiva lumească se agață mereu de diferența dintre un om și altul, ea nu are, după cum nici nu era de așteptat (pentru că a-l avea înseamnă spiritualitate), simțul a ceea ce este necesar și, de aceea, nu are înțelegere nici pentru limitare și mărginire, care constau în a te fi pierdut pe sine, și anume nu prin volatirizarea în infinit, ci prin aceea că omul a devenit cu totul și cu totul limitat, și în loc să fie un sine, a devenit un număr, adică încă un om, încă o repetiție....

în Vinovat? Nevinovat?
Adăugat de O.DSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
comentariiA fost scris un comentariu până acum.
Spune-ți părerea!

Citate similare

Nu poți ști asta, E, pentru că înaintea oricărei forme de cunoaștere trebuie existe un cunoscător căreia -i apară: Cunoașterea. Sau "eu știu" este extrem de limitat și tot ceea ce poți cunoaște, știi este limitare. Limitarea dintre subiect și obiect. Adică, tu infinitul ești apriori cunoașterii, tocmai de aceea tot ceea ce poți cunoaște e doar FRICĂ ÎNVĂȚATĂ DE LA GÂND DESPRE TINE. Și iată de ce spun asta: "Dar sunt încă într-un trup, limitat de o minte ("cu care lucrez") aceasta este FRICA. Adică în loc să vorbească inima ta, libertatea infinită a Conștiinței, prin tine încă vorbește frica, ok? De fapt care este Adevărul? Pentru mintea sau frica va spune: "Maharaj, dar eu sunt încă o picătură aflată în ocean, cum aș putea eu fiu infinită, dar lucrez devin oceanul!" Și gogoașa asta apretată cu "spiritualitate" o spun atât de mulți oameni pentru a rămâne pe mai departe sclavii corpului-minte și ai suferinței. Așadar, ce e în neregulă la această afirmație?
Ceva scârțâie, e o minciună, dar de ce?

citat din
Adăugat de George Aurelian StochițoiuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Lev Tolstoi

Cei siguri pe ei, care tocmai de aceea sunt oameni de nimic, se impun mereu în fața celor modești, și care de aceea sunt demni, deștepți, morali, tocmai fiindcă omul modest, judecând după sine, nu-și poate închipui cum omul rău s-ar respecta într-atât și ar vorbi cu atâta încredere în sine despre ce nu cunoaște.

în Despre Dumnezeu și om din jurnalul ultimilor ani
Adăugat de anonimSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
în alte limbiTextul original este scris în limba rusă. Dacă îl găsești, îl poți adăuga la Ru.Citatepedia.net. Dacă există deja, ne poți semnala pagina, ca să creăm legătura.
cumpărăturiCartea "Set Anna Karenina" de Lev Tolstoi este disponibilă pentru comandă online cu o considerabilă reducere de preț, la -69.90- 34.99 lei.

Deși Nevăzutul a creat văzutul, Nevăzutul nu îi impune nimic văzutului. Liniștea reușește în tot ceea ce face, pentru că face fără înfăptuiască. Liniștea face prin Fiire, fără facă nimic. Reușește în tot ceea ce face, fără a se mândri pentru faptul face fără înfăptuiască. Tot ceea ce provine din Liniște, este deja perfect, pentru că Liniștea este Perfecțiunea în Sine, care susține totul, fără a înfăptui susținerea. Facerea fără de a face. Căci atunci când Fiirea devine perfect conștientizată, facerea vine de la Sine și se manifestă prin Sine - prin Unicul Sine. Și tocmai lipsa de efort face ca Liniștea să fie veșnic odihnită, în Împărăția Absolută. Și tocmai lipsa de mândrie, face ca Liniștea să fie veșnic împlinită, în Împărăția Absolută. Și tocmai lipsa de sine, face ca Liniștea să fie veșnic eternă, în Împărăția Absolută. Căci Liniștea nu trăiește pentru sine, tocmai de aceea este lipsită de griji și zgomote. Liniștea îngrijește de bunăstarea sunetului și, cu smerenie absolută, există pentru a scoate sunetul în evidență. Ajută, fără ca nimeni știe că a ajutat. Aceasta este invitație la Liniște, pe care Liniștea o oferă sunetelor. Aceasta este chemarea Liniștii.

în Întoarcerea la Liniște, Liniștea, Partea I
Adăugat de George Aurelian StochițoiuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
cumpărăturiCartea "Intoarcerea la liniste" de Cătălin Manea este disponibilă pentru comandă online cu preț redus, la doar -20.00- 11.99 lei.
Titu Maiorescu

Numai entuziasmul impersonal pentru ceea ce știi că este adevărat în gândirea ta și pentru ceea ce simți că este frumos în închipuirea ta, numai aceasta îți pune pe frunte semnul celor chemați. Și dacă un tânăr cu minte și cu inimă, dar care se îndoiește încă de sine, ne-ar întreba: "Prin ce să cunosc dacă sunt dintre cei aleși?", i-am răspunde repetând un aforism zis odinioară: "Acela are vocațiune, care în momentul lucrării se uită pe sine". Căci ceea ce împiedică atâția oameni, de altminteri inteligenți, de a vedea bine, de a gândi adevărat și de a scrie frumos și ceea ce îi condamnă rămână totdeauna mediocri este tocmai mărginirea personalității lor în interese exclusiv individuale. Prin negura egoismului nu străbate lumina adevărului, nici căldura frumosului.

citat celebru din
Adăugat de Avramescu Norvegia ElenaSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
în alte limbiTextul original este scris în limba română.
cumpărăturiCartea "O cercetare critica" de Titu Maiorescu este disponibilă pentru comandă online cu preț redus, la doar -21.19- 16.99 lei.
Henry Ford

Acest palton a fost al tatălui meu și el l-a purtat, dar asta nu are nicio importanță, căci și în acest palton eu sunt Henry Ford. Fiul meu este încă tânăr și fără experiență, de aceea îi este frică de ceea ce vor crede oamenii dacă el se va caza într-un hotel ieftin. Pe mine nu mă preocupă părerea celorlalți oameni, fiincă îmi cunosc adevărata valoare. Iar miliardar încă nu am devenit, pentru că știu să număr banii și fac diferența dintre valorile adevărate și cele false.

citat din
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
cumpărăturiCartea "My Life and Work: An Autobiography of Henry Ford Paperback" de Henry Ford este disponibilă pentru comandă online la 41.99 lei.
Nichita Stănescu

Elegia întâia

Închinată lui Dedal, întemeietorul
vestitului neam de artiști, al dedalizilor

I

El începe cu sine și sfârșește
cu sine.
Nu-l vestește nici o aură, nu-l
urmează nici o coadă de cometă.

Din el nu străbate-n afară
nimic; de aceea nu are chip
și nici formă. Ar semăna întrucâtva
cu sfera,
care are cel mai mult trup
învelit cu cea mai strâmtă piele
cu putință. Dar el nu are nici măcar
atâta piele cât sfera.

El este înlăuntrul – desăvârșit,
și,
deși fără margini, e profund
limitat.

Dar de văzut nu se vede.

Nu-l urmează istoria
propriilor lui mișcări, așa
cum semnul potcoavei urmează
cu credință
Caii...

II

Nu are nici măcar prezent,
deși e greu de închipuit
cum anume nu-l are.

El este înlăuntrul desăvârșit,
interiorul punctului, mai înghesuit
în sine decât însuși punctul.

III

El nu se lovește de nimeni
și de nimic dăruit în afară
prin care s-ar putea lovi.

IV

Aici dorm eu, înconjurat de el.

Totul este inversul totului.
Dar nu i se opune, și
cu atât mai puțin îl neagă:

Spune Nu doar acela
care-l știe pe Da.
Însă el, care știe totul,
la Nu și la Da are foile rupte.

Și nu dorm numai eu aici,
ci și întregul șir de bărbați
al căror nume-l port.

Șirul de bărbați
îmi populează
un umăr.
Șirul de femei
alt umăr.

Și nici n-au loc. Ei sunt
penele care nu se văd.
Bat din aripi și dorm –
aici,
înlăuntrul desăvârșit,
care începe cu sine
și se sfârșește cu sine,
nevestit de nici o aură,
neurmat de nici o coadă
de cometă.

poezie celebră de din Elegii (Cina cea de taină) (1966)
Adăugat de anonimSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
în alte limbiTextul original este scris în limba română.

Când se întâmplă ceva neplăcut să nu ne mai permitem gândul putea fi altfel. Evenimentele care au loc în lume, mici sau mari constituie o înlănțuire riguroasă a ceea ce se întâmplă în mod necesar. În conformitate cu aceasta, tot ce e real e în același timp ceva necesar, căci ceea ce nu s-a întâmplat, adică n-a devenit real, nici nu era posibil, deoarece cauzele fără de care nu putea în nici un caz să se întâmple nu au survenit nici ele și nu puteau survina în marele lanț al cauzelor: era deci imposibil.

citat din
Adăugat de anonimSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Lucrurile care ni se întâmplă, cu unele excepții, nu reprezintă nimic în sine. Ele sunt indiferente, nici bune, nici rele. Totul depinde de felul cum le privim.

citat din
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Noi ne creăm și cărăm imagini personale despre ceilalți, despre noi, despre Sine, despre Ramana și firește că în momentul în care altcineva vorbește despre Sine îl țintuim pe Acel cineva în imaginea din căpșorul nostru. Are Sinele o identitate anume? Cum de știi toate astea despre El? Nu cumva charisma, forța, energia, apar și dispar în Ceea Ce Este? E vreuna din ele Ceea Ce Este?

în Acest Acasă este de o Veșnicie Aici. – Satsang cu Atmaji, partea a III-a
Adăugat de George Aurelian StochițoiuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Oprește-te puțin din alergătură. Nu este vorba despre a acumula, ci despre a te bucura de ceea ce ai deja. Iar prin intermediul recunoștinței pentru ceea ce deja ai, vei chema în viața ta tot ceea ce încă nu ai, după care, vei realiza ai avut totul întotdeauna. Dumnezeu este mereu cu tine.

citat din
Adăugat de MicheleflowerbombSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Immanuel Kant

Deoarece satisfacția nu se bazează pe vreo înclinație a subiectului (nici pe vreun interes asupra căruia el a reflectat), ci cel care judecă se simte pe deplin liber față de satisfacția pe care i-o provoacă obiectul, el nu poate găsi nici o condiție particulară ca temei al satisfacției de care subiectul acesteia depindă în mod exclusiv; ca atare, satisfacția trebuie considerată ca întemeindu-se pe ceea ce el poate presupune la altul; în consecință, el trebuie să se considere îndreptățit atribuie fiecăruia o satisfacție asemănătoare. El va vorbi deci despre frumos, ca și cum frumusețea ar fi o proprietate a obiectului, iar judecata ar fi logică (oferind prin concepte o cunoștință despre obiect), deși ea este doar estetică și conține numai o raportare a reprezentării obiectului la subiect; căci ea se aseamănă totuși cu judecata logică prin aceea că valabilitatea ei poate fi presupusă pentru fiecare.

în Critica facultății de judecare
Adăugat de Avramescu Norvegia - ElenaSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
în alte limbiTextul original este scris în limba germană. Dacă îl găsești, îl poți adăuga la De.Citatepedia.net. Dacă există deja, ne poți semnala pagina, ca să creăm legătura.
cumpărăturiCartea "Critique of Pure Reason" de Immanuel Kant este disponibilă pentru comandă online cu o mare reducere de preț, la -120.99- 56.36 lei.
Lev Tolstoi

Dumnezeu e iubire, așa este. Îl cunoaștem numai pentru că iubim. Dar ce e Dumnezeu în sine ține de un raționament adesea de prisos, ba chiar dăunător. Dacă sunt întrebat: dar Dumnezeu în sine există?, trebuie spun și voi spune: da, după toate posibilitățile, numai că eu nu înțeleg nimic despre El, despre acest Dumnezeu în sine. Dar Dumnezeu-iubirea este altceva. Pe El îl înțeleg cu siguranță. El este totul pentru mine, explicația și rostul vieții mele.

în Despre Dumnezeu și om din jurnalul ultimilor ani
Adăugat de Gabrine94Semnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
în alte limbiTextul original este scris în limba rusă. Dacă îl găsești, îl poți adăuga la Ru.Citatepedia.net. Dacă există deja, ne poți semnala pagina, ca să creăm legătura.

Indiferent cum s-ar travesti mintea, ea rămâne problema. Pe când transcenderea ei sau mai exact sesizarea, ce anume este chiar Acum, chiar Aici este Sinele nostru, este soluția. Ce crede "eu" despre Sine este exact blocajul în care te ține. Eu-l despre Sine crede că este pentru anumite "momente". Sinele este pentru dintotdeauna și pentru totdeauna. Eu-l este doar o manifestare temporară, nu este ceea ce Suntem. Eu-l este efemer, prin natura lui. Și firește, când spun Sinele este eterna soluție, o spun între ghilimele pentru simplul fapt că Sinele nu are nevoie de soluții. Pentru Sine nu există soluții și nici probleme. Aș putea spune Este doar ceea ce Este, însă ar suna puțin zen. Așa că o să spun: este doar această pace nediluată de gând. Absolut toți suntem Sinele. Ați avut momente în existență când ați sesizat acest Sine. Doar n-ați realizat, n-ați recunoscut că este vorba despre El. Mintea, prima oară când observă acest Sine, pentru ea este ca o tăcere absurdă, ca un zgomot de fond sau un sunet de fond, fără sunet. Culmea, pentru minte, Sinele, această pace din spatele minții, pare a fi un zgomot.

citat din
Adăugat de George Aurelian StochițoiuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Dacă atenția este ancorată în Liniște, sunetul nu este neglijat. Dimpotrivă. Orice sunet devine mai clar când este ascultat din Liniște; orice sunet este onorat când este ascultat din Liniște; orice sunet este celebrat când este ascultat din Liniște. Și toate formele sunt sunete, pentru că, în lumea formelor, primul nivel de existență este chiar unda-sunetul-vibrația. Așadar, cel ce cunoaște Liniștea cunoaște și sunetul, însă această cunoaștere nu este mentală - pentru că mintea relativă nu poate descărca informații absolute. Cunoașterea Liniștii nu este analitică, deoarece Liniștea nu poate fi nici explicată, nici înțeleasă, întrucât Liniștea nu este un concept. Tocmai de aceea, dacă vorbești despre Liniște ca fiind un concept, înseamnă că te-ai îndepărtat de la Liniște. Liniștea nu poate fi vorbită, dar se poate vorbi despre Liniște. Cuvintele pot arăta către Ea, dar nu o pot cuprinde. Și tu citești acum despre Liniște, însă nu cuvintele te conectează la Liniște, ci spațiile dintre cuvinte, spațiile dintre rânduri, spațiile dintre litere. Tocmai de aceea, cel care aleargă după informații despre Liniște nu va găsi Liniștea în direcția aceasta.

în Întoarcerea la Liniște, Liniștea, Partea I
Adăugat de George Aurelian StochițoiuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Necesitatea guvernează toate lucrurile, ceea ce face în foarte mare măsură inevitabil, faptul că în cele din urmă, toate lucrurile create se descompun. Este inutil protestezi împotriva morții. Mai există și destinul, dar acesta nu reprezintă o putere exterioară. Cel mai potrivit înțeles pentru destin este acela de hotărâre eternă'a'lui D-zeu, care ne arată nu doar puterea, ci și grijă providențială a acestuia față de noi. De vreme ce totul este trimis de D-zeu, nu poate fi vorba de întâmplare sau noroc. Dacă nu există alt refugiu în față necesității, decât dorești ceea ce ea voiește, atunci de ce nu stăm deoparte și nu lăsăm totul în grijă sorții? Pentru că nu știm cum anume lucrează soarta. Poate că este necesar că noi vrem anumite lucruri pentru a provoca rezultatele predestinate. De aceea câtă vreme suntem ignoranți în privința efectelor, trebuie ne străduim din greu evităm răul și să ne păstrăm speranța. O înțelegere a providenței și a necesității ne va permite rămânem statornici și liniștiți de-a lungul oricăror nenorociri. Trebuie interpretăm evenimentele în lumina a ceea ce putem scoate din acele scântei ale rațiunii îngropate înăuntrul nostru. Doar atunci vom avea reacția corectă la evenimente pe care nu le putem controla.

citat din
Adăugat de anonimSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
comentariiA fost scris un comentariu până acum.
Spune-ți părerea!

Lumea creată se schimbă în permanență, iar reacția omului la ceea ce este îi creează experiența lui ceea ce va fi. Tocmai de aceea, un om conectat la Liniștea din care provine totul, merge dincolo de efectul oricărei experiențe, deoarece Întoarcerea la Liniște provoacă o transcendere spontană a zgomotului. Însă Liniștea nu este o țintă sau o destinație, pentru că nu poți ajunge la Liniște, dacă îți propui asta. Liniștea nu are nici formă, nici conținut - și tocmai de aceea nu poate fi localizată pe scara existenței.

în Întoarcerea la Liniște, Introducere
Adăugat de George Aurelian StochițoiuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Emil Cioran

Oamenii muncesc în general prea mult pentru a mai putea fi ei înșiși. Munca este un blestem. Iar omul a făcut din acest blestem o voluptate. A munci din toate forțele numai pentru muncă, a găsi o bucurie într-un efort care nu duce decât la realizări irelevante, a concepe că te poți realiza numai printr-o muncă obiectivă și neîncetată, iată ceea ce este revoltator și ininteligibil. Munca susținută și neîncetată tâmpește, trivializează și impersonalizează. Este caracteristic că în lumea modernă munca indică o activitate exclusiv exterioară. De aceea, prin ea omul nu se realizează, ci realizează... Prin muncă a devenit din subiect obiect, adică un animal, cu defectul de a fi mai puțin sălbatic. În loc ca omul să tindă la o prezență strălucitoare în lume, la o existență solară și sclipitoare, în loc să trăiască pentru el însuși – nu în sens de egoism, ci de creștere interioar㠖 a ajuns un rob păcătos și impotent al realității din afară.

citat celebru din
Adăugat de George Aurelian StochițoiuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
comentariiA fost scris un comentariu până acum.
Spune-ți părerea!
cumpărăturiCartea "Caiete 1957-1972" de Emil Cioran este disponibilă pentru comandă online cu o considerabilă reducere de preț, la -99.00- 74.99 lei.
Napoleon Bonaparte

Îi cunosc pe oameni și de aceea vă spun Isus Cristos nu este un om. Oamenii superficiali văd o asemănare între Cristos și întemeietorii de imperii, sau dumnezeii altor religii. Această asemănare nu există. Între creștinism și celelalte religii este o distanță infinită... Totul în Cristos mă surprinde. Spiritul său mă intimidează și voința sa mă uimește. Între El și oricine altcineva din această lume nu există nici un termen de comparație posibil. El este într-adevăr o ființă prin sine însuși. Ideile sale, sentimentele sale, adevărul pe care El îl vestește, felul său de a convinge, nu pot fi explicate nici prin organizare omenească, nici prin natura lucrurilor... Eu caut în zadar în istorie pentru a găsi pe cineva asemănător cu Isus Cristos sau ceva comparabil cu Evanghelia. Nici Istoria, nici Omenirea, nici secolele, nici natura, nu-mi oferă ceva care să poată -mi permită -L explic.

citat celebru din
Adăugat de anonimSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
în alte limbiTextul original este scris în limba franceză. Dacă îl găsești, îl poți adăuga la Fr.Citatepedia.net. Dacă există deja, ne poți semnala pagina, ca să creăm legătura.
Baltasar Gracian

Cine vorbește bine despre cel care îl vorbește de rău e mai presus de orice laudă. Nu este răzbunare mai eroică decât aceea prin talent și merit, adică prin lucrurile care răpun, înfrâng invidiile.

citat celebru din
Adăugat de Adriana PleșcaSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
în alte limbiTextul original este scris în limba spaniolă. Dacă îl găsești, îl poți adăuga la Es.Citatepedia.net. Dacă există deja, ne poți semnala pagina, ca să creăm legătura.
Lev Tolstoi

Doresc cu patimă un singur lucru: -i implor pe oameni, de la Nicolae al II-lea până la ultimul tâlhar, să se cruțe pe sine, uite tot, toate cugetările despre Dumnezeu, despre viața viitoare, nu mai vorbesc de stat, familie, propriul trup, și să-și îndrepte toată atenția, toate puterile asupura unui singur lucru, singurul care este fără de tăgada, viața lor, și să n-o dea nici pentru patrie, nici pentru glorie, nici pentru bogăție, nici pentru Dumnezeu, ci să trăiască pentru sine, pentru binele lor, să se folosească de binele vieții care e în puterea noastră. Binele ăsta care nu ni se poate lua, care atârnă mai greu decât orice altceva, care distruge tot ce poate fi greu în viața noastră. Binele ăsta e iubirea, iubirea față de tot ce e însuflețit, și chiar neînsuflețit, ba chiar și iubirea față de sine, față de sufletul nostru. E starea aceea a duhului în care totul e bine. Mă chinuie, mă ațâță, mă torturează, mă bat, iar mie mi-e milă de cei care fac asta, îi iubesc și mă simt cu atât mai bine cu cât ei sunt mai răi cu mine. Sădește în suflet sentimentul ăsta, căci e cu putință, și totul va fi bine, tot ce e considerat nenorocire, inclusiv moartea, totul se va transforma în bine.

în Despre Dumnezeu și om din jurnalul ultimilor ani
Adăugat de anonimSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
în alte limbiTextul original este scris în limba rusă. Dacă îl găsești, îl poți adăuga la Ru.Citatepedia.net. Dacă există deja, ne poți semnala pagina, ca să creăm legătura.

Căutare

Căutări recente | Top căutări | Info

Fani pe Facebook