Adaugă un citat | Citate la întâmplare | Votează! | Votate recent | Adăugate recent | Comentarii recente | Top general

În teatru, condițiile mi le creez eu însumi. Eu îmi aleg piesa, eu decid distribuția, dar asta nu se întâmplă niciodată la operă. Dacă eu nu accept, i se oferă proiectul altui regizor. Când lucrez în operă, trebuie să nu supăr publicul, să-i ofer plăcere estetică. Cântăreții se adaptează mai mult sau mai puțin regiei știind că vocea este tot ce contează. Și regia se poate ocupa de efectele vizuale, fără să-i implice pe ei decât în mică măsură. Pentru unii, cu cât mai mult îi las în pace, cu atât mai bine. În teatru, însă, lucrurile sunt complet diferite. Mesajul unui spectacol e transmis prin actori și dacă jocul lor e prost, nimic nu funcționează. Decorurile, luminile, proiecțiile, în operă sunt ca niște cârje, ca niște proptele adăugate muzicii. Dar muzica singură produce continuitatea. În teatru, continuitatea e mai greu de obținut pentru că actorilor le lipsește muzica.

în articol (1 februarie 2016)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Citate similare

La începutul repetițiilor în teatru, mulți actori mormăie la prima lectură textul. Abia încep -l descifreze, nici nu știu -l citească bine. La operă, opusul. Toți soliștii știu pe dinafară muzica și textul, poate au mai cântat rolul și în alte locuri. Când deja, la 10 dimineața, tenorul urlă ca taurul aria din "Trubadurul" pe mine mă intimidează. Nu știu cemai putea să-i spun. El este perfect. E gata de premieră. Eu nu mai am ce să-i mai spun. Durata repetițiilor în operă e de obicei mai scurtă decât în teatru, nu am timp nici elimin clișeele de actorie deja trebuie să înceapă repetițiile cu orchestra. În teatru, regizorul este alături de actori până la premieră.

în articol (1 februarie 2016)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Criticii academici susțin că regia modernă distruge opera. Dar eu nu cred totuși "Traviata" poate fi distrusă de un regizor. Imposibil. Pentru că muzica este atât de puternică încât nu ai cum o distrugi. Muzica triumfă peste orice inepție a orgoliului regizoral. În teatru, piesele sunt mult mai vulnerabile. Până și Shakespeare și Cehov pot părea plicticoși și neinteresanți când sunt în mâinile unui regizor mediocru.

în articol (1 februarie 2016)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

M-am surprins uneori reiau în teatru obiceiuri proaste din operă. Am tendința subliniez în exces anumite idei, simbolurile sunt îngroșate. Asta îmi vine din operă, unde spectatorii cu bani mulți vor stea pasivi și să li se explice în mod vizual muzica. În teatru această vulgarizare e profund deranjantă, de parcă în sală ar fi un public de surdo-muți sau de parțial handicapați. Și atunci îmi amintesc de ce spunea Stanislavski, și anume cea mai bună regie e una invizibilă.

în articol (1 februarie 2016)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Cântăreții au obiceiul să se miște în ritm cu muzica. Când trupul imită pleonastic ceea ce vocea cântă e o catastrofă. Tenorul cântă cu mâna pe piept "te iubesc", dar nu-i cântă direct sopranei, cum ar trebui, ci la rampă, privind semeț spre balcon sau, când e nesigur pe el, se uită fix la dirijor. Clișeele sunt greu de eliminat în operă. Totul e artificial la culme și de-a dreptul caraghios. Manierismele și clișeele abundă și în teatru, dar totuși actorii, în special cei tineri, au mult mai mult ambiția joace mai aproape de viață.

în articol (1 februarie 2016)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Când ieșim la sfârșitul unui spectacol de la Operă sau din Teatru misiunea noastră ar trebui să se schimbe. Nu mai este aceeași cu care am intrat sau în viața de zi cu zi. Accesul pe care îl avem intâlnindu-l pe Mozart e la un alt nivel de existență. La capătul zilei, faptul că asta ne ridică puțin și că putem pluti pentru o secundă sau două, asta e mai important ca orice.

citat din (20 iunie 2017)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Dar de ce au nevoie oamenii? Majoritatea celor care vin la teatru sau la operă au impresia, nu știu de ce, noi, cei de pe scenă, trebuie să-i distrăm.

în articol (1 februarie 2016)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Un gros-plan este echivalentul unei distanțe de 30 de centimetri între actor și spectator. Cât de des se întâmplă asta la teatru? Și când ai spectatorul atât de aproape prin intermediul obiectivului, evident un joc realist este mult mai minimal decât la teatru unde distanța începe de la câțiva metri și crește spre fundul sălii și trebuie să vadă ce exprimă fața ta chiar și cei din ultimul rând. Iar în acest caz gesturile vor fi mai largi, vocea mai impozantă și mai penetrantă. Deci, deși este vorba despre aceeași artă a impersonării, mijloacele sunt mai mult sau mai puțin diferite, în funcție de efectul dorit.

citat din
Adăugat de MicheleflowerbombSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Goethe

Tot ce ne înconjoară este ori un element în care trăim, ori o unealtă de care ne slujim. Cu cât ne oprim mai mult la ele, cu cât suntem mai atenți asupra lor și le prețuim mai mult, cu atât slăbește în noi sentimentul valorii proprii și sentimentul sociabilității. Oamenii care se ocupă prea mult de grădini, clădiri, haine, podoabe sau alte bunuri sunt mai puțin sociabili și mai puțin plăcuți; ei îi pierd din vedere pe oameni, pe care nu-i ușor să-i bucuri și să-i aduni la un loc. Nu vedem acest lucru și în teatru? Un actor bun ne face uităm repede sărăcia decorurilor și, dimpotrivă, un teatru cu cât e mai frumos cu atât ne face ne simțim mai tare lipsa unor actori de valoare.

în Anii de ucenicie ai lui Wilhelm Meister
Adăugat de Jenica Ramona NituSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
în alte limbiTextul original este scris în limba germană. Dacă îl găsești, îl poți adăuga la De.Citatepedia.net. Dacă există deja, ne poți semnala pagina, ca să creăm legătura.

Lucrez mult în operă. Să lucrezi cu un cor de operă astăzi este o catastrofă. Niciun corist de operă nu vrea fie în cor. Toți vor fie Domingo, fie staruri. Dar sunt în cor, săracii, nu au ce să facă. E o atât de mare negativitate a fi corist astăzi, încât nici nu vor lucreze. Stau acolo și sunt foarte abătuți că nu sunt soliști. S-au inversat lucrurile de 2000 de ani încoace.

citat din
Adăugat de MicheleflowerbombSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

În operă, o uvertură este ceea ce este prefața la o carte. În prefață ideile sunt creionate lejer, la fel și uvertura oferă doar o sugestie a ceea ce va urma. Materia muzicii e făcută din sunet și tăcere. Compozitorul este cel ce poate să integreze sunetele și tăcerea, să le unească. La operă sunt fascinat în primul rând de tăcerea de dinaintea momentului în care dirijorul ridică bagheta. Acel moment de imobilitate, de suspensie, de pauză, e plin de mister. Când repet operă, încerc să-i conving pe dirijori prelungească pauzele între note, dar unora le e teamă. Se tem spectatorii devin nervoși când e prea multă liniște. Dar tăcerea are intensitate, are urgență, e activă. Pentru unii e neliniște, pentru alții mângâiere. Viața cântecului se naște apoi spontan.

în articol (1 februarie 2016)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Lev Tolstoi

Atât în vorbirea curentă, cât și într-o operă literară, orice idee poate fi exprimată prin diferite procedee, dar există numai un singur procedeu ideal, adică un astfel de procedeu încât, dacă ne vom exprima ideea prin el, devină cu neputință o altă expresie mai bună, mai puternică, mai pe înțeles și mai frumoasă... O idee este bine exprimată într-o operă artistică numai atunci când nu poate fi adăugat, înlăturat sau schimbat niciun cuvânt fără ca opera sufere. Către aceasta trebuie să tindă scriitorul.

în discuție cu scriitorul F. Tișcenko
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
în alte limbiTextul original este scris în limba rusă. Dacă îl găsești, îl poți adăuga la Ru.Citatepedia.net. Dacă există deja, ne poți semnala pagina, ca să creăm legătura.
cumpărăturiCartea "Set Anna Karenina" de Lev Tolstoi este disponibilă pentru comandă online cu o considerabilă reducere de preț, la -69.90- 34.99 lei.

Cine mai citește critică de teatru azi? Iar oamenii vin la teatru nu pentru că le spun criticii, ci pentru că le-au spus vecinii, colegii sau că îi chiar interesează. Românii sunt foarte interesați de teatru, umplu sălile, asta e foarte frumos. Problema mea cu spectatorii este calitatea "mâncării" care le este oferită.

în interviu (octombrie 2014)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Dacă o operă de artă nu este nimic mai mult decât o idee, oricine poate fi un artist și orice obiect poate fi o operă de artă. Nu mai este nevoie de talent, bun gust sau creativitate.

citat din
Adăugat de MicheleflowerbombSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
cumpărăturiCartea "Beau deci exist. O calatorie filozofica in lumea vinurilor" de Roger Scruton este disponibilă pentru comandă online cu preț redus, la doar -42.00- 27.99 lei.
Cătălina Buzoianu

Din păcate, m-am stricat foarte mult pentru proză, ca om de teatru. Nu mai pot văd altceva decât teatru chiar și în roman. Trebuie știți că eu nu fac dramatizări, dar nici nu le accept. Fac așa cum am făcut la Chișinău, la workshop. Dau o formă, creez un material, după care umplu această formă și fac roluri pentru fiecare actor - ca să nu fie unii mai nedreptățiți - construind astfel toate planurile spectacolului. Nu sunt nici dramaturg, nici prozator, deși am scris trei cărți.

citat din
Adăugat de Veronica ȘerbănoiuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Garabet Ibrăileanu

O piesă de teatru care n-a găsit niciodată actori buni âncă nu există ca piesa de teatru. E în faza de text pentru teatru.

citat celebru din
Adăugat de anonimSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
cumpărăturiCartea "Adela" de Garabet Ibrăileanu este disponibilă pentru comandă online cu preț redus, la doar -10.00- 7.99 lei.
Euripide

Activitatea mai plăcută o înlătură pe cealaltă, și asta cu atât mai mult cu cât e mai plăcută, mergând până la excluderea completă a celeilalte. De aceea, când ne pasionează o activitate, nu ne mai putem ocupa de nimic altceva;când însă ceea ce facem ne oferă o prea slabă satisfacție, ne îndreptăm atenția spre altceva, cum fac cei care ronțăie dulciuri la teatru, mai ales când actorii joacă prost.

citat celebru din
Adăugat de anonimSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Să faci vizibile umbrele profunde ale subconștientului. Pentru asta suntem în teatru, pentru asta lucrăm în teatru. Pentru a atinge ceva secret, misterios. A-l face vizibil. E foarte greu, e îngrozitor de greu, dar e posibil.

citat din
Adăugat de MicheleflowerbombSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Majoritatea actorilor au nevoie de preludiu. Le trebuie două acte pentru a ajunge la al treilea, la ceea ce numesc ei "stare". De fapt, în teatru nu există această "stare". Poezia nu este mai prejos decât un text de teatru. Trebuie știi -ți dai foc pe dinăuntru pe niște intervale scurte de text.

citat din
Adăugat de MicheleflowerbombSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Dacă în teatrul-dans dansatorii sunt tratați ca niște actori, iar coregrafia ca o mizanscenă, ca o regie, eu fac pe dos: tratez actorii ca pe niște dansatori și spectacolul ca pe o coregrafie. Chiar dacă e un spectacol de teatru acest spectacol nu-l tratez ca pe o regie, ci ca pe o coregrafie în care fiecare fir de păr este important acolo unde este. Dacă se poate controla, bineînțeles. Pe dansatori, dacă sunt profesioniști, îi transform în actori și după aceea îi retransform în dansatori.

în AGERPRES, interviu (13 februarie 2015)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
cumpărăturiCartea "Vant Volume Vectori" de Gigi Căciuleanu este disponibilă pentru comandă online cu preț redus, la doar -28.90- 17.99 lei.
Robin Sharma

Viața este scurtă, lumea este mică dar mai este și foarte largă. Când aveți o problemă întrebați-vă: "va mai conta asta peste un an sau doi?" și dacă răspunsul este "nu" gândiți-vă bine dacă merită vă irosiți atât de tare pentru ea. Sunt probleme care atunci când apar credem s-a sfârșit lumea dar mai târziu realizăm că nu au fost decât niște noi începuturi sau niște oportunități.

în Călugărul care și-a vândut Ferrari-ul
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
cumpărăturiCartea "The Leader Who Had No Title: A Modern Fable on Real Success in Business and in Life Paperback" de Robin Sharma este disponibilă pentru comandă online cu o considerabilă reducere de preț, la -65.99- 34.99 lei.

Căutare

Căutări recente | Top căutări | Info

Fani pe Facebook