Adaugă un citat | Citate la întâmplare | Votează! | Votate recent | Adăugate recent | Comentarii recente | Top general

Sigmund Freud

Un al doilea factor va contribui la detașarea eului de ansamblul senzațiilor, adică să-l facă să recunoască un "afară", o lume exterioară: senzațiile de durere și de suferință, frecvente, variate și inevitabile, pe care principiul plăcerii, ca stăpân absolut, le cere suprimate sau evitate.

în Angoasă în civilizație
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
cumpărăturiCartea "Pachet Opere Esentiale Sigmund Freud 11 volume" de Sigmund Freud este disponibilă pentru comandă online cu o mare reducere de preț, la -499.00- 299.99 lei.

Citate similare

Sigmund Freud

Mila economisită este una din sursele cele mai frecvente ale plăcerii umorului.

în Eseuri de psihanaliză aplicată
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sigmund Freud

Contradicția dintre observații și principiul conform căruia omul se îmbolnăvește datorită frustrării nu este insolubilă; distincția dintre frustarea exterioară și frustarea interioară o rezolvă. Când lipsește obiectul real prin care se poate satisface libidoul, este vorba de o frustare exterioară.

în Eseuri de psihanaliză aplicată
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sigmund Freud

Țelul către care principiul plăcerii care ne îmboldește, cel de a fi fericiți, nu poate fi împlinit; cu toate astea părem nu abandonăm eforturile de a ne apropia de atingerea sa prin tot felul de mijloace.

citat celebru din
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sigmund Freud

Diferența de consum psihic este, cu siguranță, condiția fundamentală a plăcerii comice, dar observația arată că nu întotdeauna această diferență produce plăcere comică. Ce condiții suplimentare sunt necesare sau ce perturbări trebuie evitate, pentru ca diferența de consum provoace într-adevăr, râsul?

în Eseuri de psihanaliză aplicată
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sigmund Freud

Bolnavul trebuie renunțe doar la acele satisfacții care-i dăunează; privațiunile vor fi temporare, el urmând a învăța înlocuiască o plăcere imediată cu o plăcere mediată, dar bine asigurată. Cu alte cuvinte, trebuie treacă, sub supraveghere medicală, de la principiul plăcerii la principiul realității.

în Eseuri de psihanaliză aplicată
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sigmund Freud

Principiul plăcerii este acela care determină scopul vieții, guvernând de la bun început operațiile aparatului psihic; nici o îndoială nu poate exista cu privire la utilitatea acestui principiu; cu toate acestea, întregul univers – atât macrocosmosul, cât și microcosmosul – caută gâlceavă programului său, care este absolut irealizabil; întreaga ordine a universului i se opune; am fi tentați spunem că nu a intrat nicidecum în planul "Creațiunii" ca omul fie "fericit".

în Angoasă în civilizație
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sigmund Freud

Principiul plăcerii și instinctul de conservare sunt departe de a-și veni unul altuia în ajutor încă de la început. Dar există ceva ce ne poate da, probabil, soluția căutată.

în Angoasa și viața instinctuală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sigmund Freud

Patologia ne aduce la cunoștință o mulțime de stări în care delimitarea eului de lumea exterioară devine incertă, granițele dintre ele fiind într-adevăr greu de trasat; în anumite cazuri, părțile din propriul nostru corp și chiar elemente din propria noastră viață psihică, percepții, gânduri, sentimente, ne apar ca străine, părând nu mai facă parte din eu; în alte cazuri se atribuie lumii exterioare ceea ce în mod vădit a fost generat de către eu și ar trebui fie recunoscut de dânsul. Așadar, însuși sentimentul eului e supus unor alterări, limitele sale nefiind constante.

în Angoasă în civilizație
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sigmund Freud

Principiul plăcerii și instinctul de conservare sunt departe de a-și veni unul altuia în ajutor de la început. Dar există ceea ce poate da, probabil, soluția căutată. Este vorba de mărimi relative; mărimea sumei emoțiilor care au o influență asupra factorului traumatic care paralizează acțiunea principiului plăcerii este aceea care conferă gravitate situației periculoase. În acest caz, angoasa nu ar mai fi un simplu semnal, ci ar acționa ca o creație nouă și pentru motive noi.

în Angoasa și viața instinctuală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sigmund Freud

Manifestările compulsiei la repetiție... vădesc într-o foarte mare măsură un caracter pulsional și, atunci când acționează prin opoziție cu principiul plăcerii, dau senzația unei forțe "demonice" în acțiune.

citat celebru din
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sigmund Freud

Sugarul nu-și deosebește încă eul de o lume exterioară, pe care o consideră ca pe o sursă de senzații care afluează spre dânsul.

în Angoasă în civilizație
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sigmund Freud

Dacă, așadar, suntem absolut dispuși admitem existența unui sentiment "oceanic" la un mare număr de oameni și dacă înclinăm să-l raportăm la o fază primitivă a sentimentului eului, de îndată se pune o nouă întrebare: De unde dreptul de a considera acest sentiment drept sursă a trebuinței religioase?

în Angoasă în civilizație
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sigmund Freud

Biserica și Armata sunt niște mulțimi artificiale, adică mulțimi a căror coeziune este menținută printr-o constrângere exterioară care se opune în același timp modificărilor structurii sale.

în Psihologia colectivă și analiza eului
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sigmund Freud

În cazul comicului de situație, însușirile persoanei comice nu au o importanță decisivă; râdem chiar dacă ne spunem că în situația dată ne-am fi comportat la fel. Comicul provine din raportul omului cu lumea exterioară, care, adesea, îl domină; pentru procesele psihice umane, această lume exterioară este reprezentată de convențiile și cerințele societății, ba chiar de propriile necesități corporale.

în Eseuri de psihanaliză aplicată
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sigmund Freud

Am constatat că cele trei modalități principale ale angoasei: angoasa reală, angoasa nevrotică și angoasa conștiinței, pot fi ușor raportate la cele trei dependențe ale "eului": lumea exterioară, sinele și supraeul.

în Angoasa și viața instinctuală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sigmund Freud

Dezvoltarea plăcerii comice poate fi stimulată de aportul oricărui element plăcut, indiferent de natura lui, element care acționează prin efectul de contact (după modelul principiului plăcerii preliminare din cazul cuvântului de spirit).

în Eseuri de psihanaliză aplicată
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sigmund Freud

În cazurile speciale, de necesitate extremă, visele de tip infantil devin extrem de frecvente.

în Interpretarea viselor
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sigmund Freud

Cel care doarme are, într-adevăr, mai multe mijloace de a reacționa împotriva oricărei excitații senzoriale venite din afară. El poate se trezească, poate de asemenea să-și continue somnul și, în acest din urmă caz, reușește aceasta prin mijloacele cele mai variate.

în Interpretarea viselor
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Sigmund Freud

De ce și cum putem uita, în general și între altele, evenimente care, așa cum sunt acelea din primii ani de copilărie, cu siguranță că ne-au lăsat o impresie din cele mai profunde? Este aici o problemă de un ordin cu totul diferit, în soluționarea căreia putem foarte bine atribuim un anumit rol apărării împotriva senzațiilor de suferință, atrăgând în același timp atenția asupra faptului că acest factor este departe de a explica fenomenul în totalitatea sa. Este un fapt incontestabil că impresiile dezagreabile sunt uitate cu ușurință. Numeroși psihologi au sesizat acest fapt care a făcut asupra marelui Darwin o impresie atât de profundă încât el și-a impus ca "regulă de aur" noteze cu deosebită grijă observațiile care păreau devaforabile teoriei sale și care, după cum el a avut ocazia s-o constate, nu voiau se fixeze în memoria sa.

în Introducere în psihanaliză
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
Arthur Schopenhauer

Viața omului are două fețe principale, o față subiectivă, interioară și o față obiectivă, exterioară. Fața subiectivă interioară privește starea de bine și durerea, bucuria și suferința. Trebuie ținem seama de faptul că gradul și cantitatea cele mai mici cu putință de suferință sunt țelul absolut pe care trebuie să-l atingem-aceasta e fața pasivă. Fața obiectivă exterioară este imaginea pe care o prezintă evoluția vieții noastre, modul în care ne jucăm rolul, viața frumoasă sau viața urâtă. Aici sălășluiesc virtutea, eroismul, realizările spiritului: e partea activă. Și aici diferența dintre un om și altul e infinit mai mare decât pe cealaltă față, unde mai multă sau mai puțină suferință constituie singura diferență. De aceea fața obiectivă a vieții noastre ar trebui fie principalul obiect al atenției noastre, în timp ce în general primează cealaltă.

în Arta de a fi fericit
Adăugat de anonimSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
în alte limbiTextul original este scris în limba germană. Dacă îl găsești, îl poți adăuga la De.Citatepedia.net. Dacă există deja, ne poți semnala pagina, ca să creăm legătura.
cumpărăturiCartea "Lumea ca vointa si reprezentare Vol. 1+2" de Arthur Schopenhauer este disponibilă pentru comandă online cu o mare reducere de preț, la -183.03- 137.99 lei.

Căutare

Căutări recente | Top căutări | Info

Fani pe Facebook