Adaugă un citat | Citate la întâmplare | Votează! | Votate recent | Adăugate recent | Comentarii recente | Top general

Ai venit la noi golan,
Fără țară, fără ban.
Cu suflet de câne
Ai mușcat din pâne.

catren de din Manifest literar, Versuri adresate lui Carol Hohenzollern (1871)
Adăugat de anonimSemnalează o problemă/completareCitate similare
Votează! | Copiază!

Distribuie
cumpărăturiCartea "Balade si idile" de George Coșbuc este disponibilă pentru comandă online cu preț redus, la doar -9.90- 4.99 lei.

 

1
P.D. [din public] a spus pe 6 iulie 2022:
Deși știu că știți, îmi permit să amintesc originile casei regale a României:

-Regele Carol I, dinastia Hohenzollern cea care a condus Prusia și ulterior Germania până în 1918.
-Regina Elisabeta era fiica lui Hermann, principe de Wied.
-Ferdinand I de Hohenzollern-Sigmaringen – a fost fiul prințului Leopold de Hohenzollern-Sigmaringen și al Infantei Antónia a Portugaliei, fiica regelui Ferdinand al II-lea al Portugaliei .
-Maria, născută Maria Alexandra Victoria de Saxa-Coburg și Gotha, a fost mare prințesă a Marii Britanii și Irlandei, fiind nepoata reginei Victoria a Marii Britanii.
- Regina Ana, fiica prințului René de Bourbon-Parma și a prințesei Margaret a Danemarcei, strănepoata regilor Christian al IX-lea al Danemarcei (pe linie maternă) și Miguel I al Portugaliei (pe linie paternă) și nepoata de soră a împărătesei Zita de Bourbon-Parma.

Aș îndrăzni să afirm că nu provenea nici din neamuri proste și nici nu erau calici.

La venirea lui Carol I in principate in tara erau zero kilometri de cale ferată si când a murit în 1914, se ajunsese la vreo 4.000 de km, inclusiv gările necesare. Cum arata transportul feroviar republican de azi?
Si asta fără sa aibă la indemna tehnologia republicanilor de după 1990.
S-au construit si 1700 km de sosea. Regele Carol I a creat moneda numită leu....
Tot pe timpul lui s-au construit porturile Constanta si Braila, podul de la Cernavodă peste Dunăre, s-au înființat si consolidat Marina Militara si Marina Comerciala ( ehei, ca tot veni vorba, pe vremea aia aveam o flota națională de nave de pasageri care străbătea Mediterana si Atlanticul!) .

Tot atunci s-au construit: Palatul Băncii Naționale a României, clădirea Școlii Naționale de Poduri și Șosele, Ateneul Român, Biserica Domnița Bălașa, Catedrala Mitropolitană din Iași, Catedrala din Constanța, Palatul de Justiție din București, clădirea Ministerului Agriculturii, Comerțului și Domeniilor, Palatul Casei de Depuneri și Consemnațiuni București, clădirea Școlii Centrale de Fete, Catedrala Episcopală din Galați, Palatul Patriarhiei, Palatul Ministerului Lucrărilor Publice (astăzi Primăria Municipiului București), Muzeul Țăranului Român, clădirea Muzeului Geologic al României, Palatul Bursei și Camerei de Comerț (azi Biblioteca Națională), Palatul Cercului Militar, Parcul Carol, clădiri de licee, școli primare, dispensare și spitale, localuri pentru administrații financiare și primării și multe altele...

Unele dintre comentariile pe care le-ați adăugat în ultima lună au fost eliminate, nerespectând Regulamentul. Pentru a evita o suspendare a dreptului de a scrie comentarii, este recomandat să respectați regulile și să nu vă angrenați în certuri sau alte discuții care derapează.


Comentariu

Numele (obligatoriu)

Adresa de e-mail (nu e publicată, este important să fie scrisă corect)

Dacă ai cont în Forum, este valabil și pentru comentarii sau alte facilități. Autentificare »

Comentariul trebuie să aibă un ton civilizat și să se refere la subiectul citatului, altfel va fi șters. Pentru mai multe informații despre criteriile pe care trebuie să le respecte comentariile, citiți Regulamentul.

Pentru a discuta despre alte lucruri decât cele care respectă tematica acestei pagini, se poate deschide un subiect în Forum.


Căutare

Căutări recente | Top căutări | Info

Discuții similare în Forum

Mai multe în Forum »

Fani pe Facebook