Adaugă un citat | Citate la întâmplare | Votează! | Votate recent | Adăugate recent | Comentarii recente | Top general

Clemența justiției înseamnă injustiție.

aforism de din Imensitatea punctului
Adăugat de Lucian VeleaSemnalează o problemă/completareCitate similare
Votează! | Copiază!

Distribuie
în alte limbiTextul original este scris în limba română.
Sunt disponibile și traduceri în franceză și italiană.
Caietul albastru
cumpărăturiCaietul albastru de Valeriu Butulescu
Cea mai recentă colecție de aforisme a celui mai tradus aforist român
Vezi detalii despre o carte cum nu ai mai văzut!
 
 
1
Anton [din public] a spus pe 9 februarie 2009:
Iertarea. Atât de creștinească! Și atât de nedreaptă!
2
Laura Soare [din public] a spus pe 9 februarie 2009:
In realitate, numai Dumnezeu poate fi cu desavarsire drept, pentru ca El stie si intentiile care au dus la acele fapte si, mai ales, stie daca vinovatul se caieste sincer pentru ceea ce a facut. Daca un infractor nu ar mai vrea sa faca fapte rele, ce sens ar mai avea pedepsirea sa? De ce ar mai fi tinut ani de zile in inchisoare, daca ar avea intentia sa-si rascumpere fapta prin fapte bune, contrare celor din trecutul sau? Daca ar sta la inchisoare, s-ar inrai iar, poate. Dar justitia nu are de unde sa isi dea seama daca respectivul inculpat regreta cu adevarat, sau nu. S-ar mai putea spune: chiar daca acuzatul nu mai vrea sa greseasca, il sanctionam pentru a da un exemplu celor din viitor. Aceasta ideie este cu totul gresita. Nu ar putea fi un exemplu si mai bun achitarea unui vinovat care a hotarat sa se schimbe? Cu siguranta, ca acesta ar fi un exemplu minunat: iata, pentru ca iti pare rau, te achitam si toti care se hotarasc sa paraseasca modul tau de viata vor fi iertati, asa cum ai fost iertat si tu. Normal ca, auzind aceste cuvinte, cel care deja s-a hotarat sa se schimbe, va fi si mai neclintit in hotararea sa. De aceea, Domnul Hristos ne-a poruncit sa nu judecam.
3
Domnica [din public] a spus pe 9 februarie 2009:
Dreptatea oamenilor și dreptatea lui Dumnezeu sunt două lucruri profund diferite. Și cum iertarea este o însușire divină, ea se supune dreptății lui Dumnezeu, nu a oamenilor.
Frumos... În stilul său echivoc, autorul surprinde grațios (și cred că mai mult fără să vrea) paradoxul celor două planuri ale existenței umane, fața și reversul ei, deși ideea e clar abordată din perspectiva justiției omenești.
4
Domnica [din public] a spus pe 9 februarie 2009:
Laura,
Căința este un alt proces, interior, care se judecă între om și Dumnezeu. În plan spiritual, prin căință, inculpatul poate fi "eliberat" imediat și necondiționat, dar asta nu implică neapărat și o achitare în plan fizic. Fiindcă omul care vrea să se schimbe, o va face și în măruntaiele pământului, dacă îl are pe Dumnezeu cu el. Iar dacă condițiile de detenție îl înrăiesc, înseamnă că oricum nu era vrednic de libertatea sa. Credința trebuie probată, prin puterea de a înfrânge răul din noi în cele mai aspre condiții. Nu uita că sfinții au fost cel mai greu încercați.

Comentariu

Numele (obligatoriu)

Adresa de e-mail (nu e publicată, este important să fie scrisă corect)

Dacă ai cont în Forum, este valabil și pentru comentarii sau alte facilități. Autentificare »

Comentariul trebuie să aibă un ton civilizat și să se refere la subiectul citatului, altfel va fi șters. Pentru mai multe informații despre criteriile pe care trebuie să le respecte comentariile, citiți Regulamentul.

Pentru a discuta despre alte lucruri decât cele care respectă tematica acestei pagini, se poate deschide un subiect în Forum.

Cineva are nevoie de răspunsul tău: Când s-a înființat Uniunea Europeană? Răspunde acum!

Căutare

Căutări recente | Top căutări | Info

Discuții similare în Forum

Mai multe în Forum »

Votează pagina

Dacă îți place această pagină, o poți vota cu un clic, pentru a-i ajuta pe alții să o găsească mai ușor.

Fani pe Facebook