Adaugă un citat | Citate la întâmplare | Votează! | Votate recent | Adăugate recent | Comentarii recente | Top general

De ce m-ai făcut lup, Doamne, dacă trebuie să iubesc oile?

aforism de din Noroi aurifer
Adăugat de Lucian VeleaSemnalează o problemă/completareCitate similare
Votează! | Copiază!

distincțieAcest aforism a fost selectat Aforismul zilei pe 16 mai 2018.
Distribuie
în alte limbiTextul original este scris în limba română.
Este disponibilă și traducerea în italiană.
Antologia aforismului românesc contemporan
cumpărăturiAntologia aforismului românesc contemporan, ediția a II-a
40 de aforiști reuniți într-o colecție memorabilă
Vezi detalii despre o antologie de referință!

 

1
Bulă [din public] a spus pe 19 octombrie 2008:
Ei,
ce răspundeți
la această întrebare,
iubiți creștini?

Autorul
aduce în discuție,
într-o manieră perversă,
dar fără replică,
o dilemă mai veche.

Dumnezeu a făcut lumea
ignorând morala creștină.
2
Cornel [din public] a spus pe 19 octombrie 2008:
Bulă dragă

N-am pretenția că-l apăr pe Dumnezeu întrucât n-am calități avocățești pe măsură.
Chiar dacă dilema apariției răului din bine nu poate fi motivată teologic, Biblia
spune că la început toate lucrurile au fost făcute bune. Despre om nu se spune
decât că a fost făcut după chipul și asemănarea lui Dumnezeu. N-am o explicație
biblică satisfăcătoare despre sursa răului. Satana, diavolul, îngerul căzut Lucifer
a fost și el apriori creația lui Dumnezeu, căzută ulterior, iar căderea omului din Eden a fost un
experiment eșuat al lui Dumnezeu cu omul.

Totuși realitatea perversă ce domină trăirea actuală nu derivă direct din creația lui Dumnezeu ci
este rezultanta păcatului inițial al neascultării. La început nu era așa. Primul sacrificiu animal în Eden a fost făcut de Dumnezeu, pentru a-i acoperi pe Adam și Eva care se vedeau goi. De atunci încoace judecătorii lupi și-au făcut mantăi domnești din piele de oaie. Blestemul a apărut din relația omului cu îngerul căzut, datorat alegerii proprii și nu e rezultatul creației sau voinței lui Dumnezeu.

Bulă, știu că n-am dezlegat dilema dar măcar i-am delimitat aria.
3
Domnica [din public] a spus pe 19 octombrie 2008:
Pentru că ăsta-i schepsisul, Bulă, să-ți depășești condiția. Ăsta e paradoxul moralei creștine. Steinhardt a spus-o și mai bine: creștinismul este imposibilul care te privește.
4
Cornel [din public] a spus pe 19 octombrie 2008:
Nu te-a făcut Dumnezeu, lup, domnule Butulescu. Aceasta-i scuza proprie ce-ți motivează apucăturile.
5
Bulă [din public] a spus pe 20 octombrie 2008:
Cornele,
aici simt nevoia să-l apăr pe autor,
care nu e așa superficial
cum îl judeci tu.

E clar că Dumnezeu l-a făcut om
și nu lup.
E suficient să te uiți la poză.

Dar el
își permite să vorbească
în numele unui lup.
(scriitorii de azi își permit orice!)

Și eu cred că pentru lup
(care este un animal sensibil)
este jenant să sfâșie un miel nevinovat,
dar aceasta este condiția lui de existență
impusă de Divinitate.

Același lucru îl simțim și noi,
mult mai intens,
când măcelărim milioane de miei inocenți
în Săptămâna Patimilor.

Evident,
Divinitatea putea proiecta o lume
ale cărei forme complementare
să fie mai puțin antagonice,
mai puțin sângeroase.

Toate animalele să fie erbivore,
iar omul, vegetarian.

Trebuia să ne inducă,
genetic, desigur,
o repulsie organică față de carne,
așa cum simțim față de dejecții!

Ar fi fost frumos
ca-n basme,
"pre când lupii și cu mieii,
se iubeau ca porumbeii"
6
coldnose [din public] a spus pe 20 octombrie 2008:
Omului i s-a dat libertatea de a discerne binele si raul, si de a alege. Iar omul prin natura sa pacatuieste. Eu as vedea asa citatul lui Butulescu: De ce m-ai făcut om, Doamne(implicit cu liberul arbitru, cu alte cuvinte "de ce m-ai facut sa pot alege intre bine si rau"), dacă a ta cale dreapta e numai binele.

Asa as interpreta eu.
7
Andrei [din public] a spus pe 20 octombrie 2008:
Dragă Coldnose,
Interpretarea Dta este corectă. Eu cred însă că autorul merge mai departe. Dă un exemplu în care subiectul (Lupul, alegoric, în cazul de față) nu are de ales. Divinitatea îi cere să ucidă, îl obligă să fie nedrept cu oile. Comentariul lui Bulă e, ca de obicei, spiritual și lămuritor.
8
Agha Al-Nimer Diana [din public] a spus pe 7 ianuarie 2009:
Cel mai bun citat din site ul asta!

Comentariu

Numele (obligatoriu)

Adresa de e-mail (nu e publicată, este important să fie scrisă corect)

Dacă ai cont în Forum, este valabil și pentru comentarii sau alte facilități. Autentificare »

Comentariul trebuie să aibă un ton civilizat și să se refere la subiectul citatului, altfel va fi șters. Pentru mai multe informații despre criteriile pe care trebuie să le respecte comentariile, citiți Regulamentul.

Pentru a discuta despre alte lucruri decât cele care respectă tematica acestei pagini, se poate deschide un subiect în Forum.

Cineva are nevoie de răspunsul tău: Ce proverb se potrivește pentru povestea un om necăjit? Răspunde acum!

Căutare

Căutări recente | Top căutări | Info

Discuții similare în Forum

Mai multe în Forum »

Votează pagina

Dacă îți place această pagină, o poți vota cu un clic, pentru a-i ajuta pe alții să o găsească mai ușor.

Fani pe Facebook

 
Poți promova cultura română în lume: Intră pe www.intercogito.ro și distribuie o cugetare românească într-o altă limbă!